Sodastream adapter funker ikke lenger

Nøkling

Norbrygg-medlem
Noen andre som har dette problemet?
Jeg har vanligvis måttet slåss med denne adapteren sammen med 2 skiftenøkler for å få den til å funke. Etter 5-6 minutter med pressing og styring, så har jeg endelig fått tappen i adapteren til å presse ned ventilen på sodastream flasken såpass at det kommer gass igjennom.

Nå derimot, spruter det ut gass selv ved bare fingerstramming.

Etter nærmere studering av sodastream flaske som fungerte, og den som ikke fungerte, så ser jeg at det er noen, mindre endringer på flaskene.
Kan flaskene ha blitt oppdatert til noe som ikke lenger er kompatible med adapterne?

Den til venstre er den som fungerer fint...som må strammes ut av en annen verden. Den til høyre spruter ut gass bare du ser skjeivt på den.

bJbkGwr.jpg
 
AGA sine funker, siden de ikke har sånn flat topp.
Hvis dette er AGA sine flasker og ikke sodastreamflasker, så har de i så fall endret utforming de også.
 
Ser ut som tappen sitter litt lenger ut på flaska til høyre. Da vil den presses inn før pakninga rekker å tette. Kanskje du kan bytte til en tykkere pakning eller fore den ut?

Men tetter ikke den hvis du drar til? Er du kjapp så rekker det ikke lekke så mye. Kanskje litt gjengeteip på flaska kan begrense lekkasjen?
 
Jeg har prøvd. Har ikke sjangs å få den tettet til fort nok. Tror nok tykkere pakning må til.
 
Er kanskje ikke mulig på din, men på min overgang kan jeg justere høyden på overgangs-"pinnen" ved å skru med skrujern på andre siden.
 
Tilbake
Topp