Sørlandets Ølfestival 2023

Kold Brygg

Moderator
Jeg vurderer å melde meg på Sørlandets Ølfestival.

Informasjon om hvordan er vanskelig å finne. Har vært i kontakt med @Tore Wickstrøm som har samtykket i at jeg legger ut på forumet. Ved spørsmål ta kontakt med torewicks@gmail.com

Hei nå nærmer vi oss årets Ølfestival

Ønsker du å delta som brygger send info om navn på bryggeri
og antall øl og antall bryggere.
til torewicks@gmail.com

Vi har jo et lavterskel tilbud til bryggere som heter sørlandsbenken
der trenger bryggere ta med et kaldt corneliusfat på 19 liter eller 2.
i benken er det tappekran og CO2 og vi kjøler med is , som vi bestandig har tilgjengelig for alle deltagere

håper vi sees som deltager eller publikum
med Vennlig hilsen
Tore Wickstrøm
 
Norbrygg har valgt å legge Fylkesledersamlingen hit. En gylden anledning til å gi fylkesleder / -nestleder + Sentralstyret ris, ros og utveksle ideer om fylkesaktiviteter i ditt fylke :)
 
Jeg vurderer å melde meg på Sørlandets Ølfestival.

Informasjon om hvordan er vanskelig å finne. Har vært i kontakt med @Tore Wickstrøm som har samtykket i at jeg legger ut på forumet. Ved spørsmål ta kontakt med torewicks@gmail.com
Vi ønsker alle bryggere velkommen selfølgelig til Sørlandets Ølfestival ,men teksten fra trådstarter var teksten som ble sendt ut til medlemmene i Agder. Sørlandsbenken er for medlemene i norbrygg Agder
 
Sist redigert:
Ønsker man ikke deltakelse av folk fra andre deler av landet. Hvorfor igger det ikke noe om dette hverken på Norbryggs hjemmeside eller på forumet?
Alle er velkommen til å stille :) jeg sitter ikke i fylkesstyre lenger, så gjerne arrester meg om jeg tar feil. Men tror tanken bak sørlandsbenken er at medlemmer i Agder som ikke har stilt på festival før, skal få muligheten uten å handle inn en hel bar. Jeg sto på sørlandsbenken i fjor, men stiller med egen bar i år.
 
Jeg synes dagens kommunikasjon i denne tråden har vært litt vanskelig å forstå.

Min forståelse: Sørlandsmesterskapet er åpent for publikum og bryggere fra hele landet. Publikumsbilletter kan kjøpes på Hoopla via oppgitt lenke. Så er det påmelding for bryggere per epost. Bryggere fra Sørlandet tilbys å bli med på "Sørlandsbenken", slik bryren skriver. (Så er det også et konsept som er minst like aktuelt når sørlandsbryggere drar på ølfestivaler utenfor sin egen hjemmebane.)
 
Jeg synes dagens kommunikasjon i denne tråden har vært litt vanskelig å forstå.

Min forståelse: Sørlandsmesterskapet er åpent for publikum og bryggere fra hele landet. Publikumsbilletter kan kjøpes på Hoopla via oppgitt lenke. Så er det påmelding for bryggere per epost. Bryggere fra Sørlandet tilbys å bli med på "Sørlandsbenken", slik bryren skriver. (Så er det også et konsept som er minst like aktuelt når sørlandsbryggere drar på ølfestivaler utenfor sin egen hjemmebane.)
Riktig
 
Som et av Norbryggs absolutt største arrangementer (kanskje det største i år?), så synes jeg kanskje det er litt dårlig markedsført om man vil at det skal være noe mer enn et lokalt arrangement. Det er, riktignok, med på arrangementsoversikten om man går til den komplette lista og leter seg nedover. Det er ikke nevnt i noe nyhetsbrev, det er ikke markedsført på Norbryggs sosiale medier, det har ingen nyhetssak på forsida til Norbrygg og det er ikke markedsført på forumet.

Konklusjonen er vel at dette er et lokalt arrangement, der besøkende fra andre deler av landet sikkert er velkomne, men ikke i målgruppa.
 
Som et av Norbryggs absolutt største arrangementer (kanskje det største i år?), så synes jeg kanskje det er litt dårlig markedsført om man vil at det skal være noe mer enn et lokalt arrangement. Det er, riktignok, med på arrangementsoversikten om man går til den komplette lista og leter seg nedover. Det er ikke nevnt i noe nyhetsbrev, det er ikke markedsført på Norbryggs sosiale medier, det har ingen nyhetssak på forsida til Norbrygg og det er ikke markedsført på forumet.

Konklusjonen er vel at dette er et lokalt arrangement, der besøkende fra andre deler av landet sikkert er velkomne, men ikke i målgruppa.
Det er bare et par dager siden billettene ble lagt ut. Mer markedsføring kommer.
 
Men er det ikke litt rart at du kritiserer et PF-arrangement for at det ikke er en annen type arrangement? :p
Det var ikke ment som kritikk. Jeg bare spurte fordi jeg visste at de har hatt flaskekonkurranse før. (Jeg har deltatt - med lite hell:).) Og siden de har hatt det, så kunne de kanskje ha det igjen. Og det er jo et poeng at dommerne trenger anledninger til å dømme.
 
Jeg Skjønner at dere er utålmodige på det en og det andre. Norbrygg Agder legger ut mer info vedr evnt. Flaskekonkurranse hvis det er aktuelt.
Det er mye som skal på plass for å arr. PF og evnt Flaskekonkurranse .
Vi skal ha styremøte i Norbrygg Agder neste uke
 
Vi arrangerer flaskekonkuranse i tillegg
Sørlandets Ølfestival Flaskekonkuranse 2023

Klassene
  • Lys Lager
  • 1A Internasjonal lager
  • 1B Tsjekkisk pilsner
  • 1C Tysk pilsner
  • 1D Münchener Helles
  • 1E Norsk pilsner butikk-klass
4. Lys Ale

4A Engelsk ordinary bitter

4B Engelsk best bitter

4C Engelsk strong bitter / engelsk pale ale

4D Engelsk golden ale

4E Amerikansk pale ale

4F California common/Steam beer

4G Kölsch

4H Irsk rød

4I Amerikansk amber

6. IPA

• 6A Engelsk IPA

• 6B Amerikansk IPA

• 6C Imperial IPA

• 6D Sort IPA

• 6E New England IPA


2stk 500ml eller 3 stk 330ml boks eller flaske
Innlevering fra 25.09.23 til og med lørdag 7.10.23 på Ølbrygging i Grimstad

Eller Postpakke til: Tore Wickstrøm Solberggata 11 4878 Grimstad

Premie utdeling blir 28.10.23 kun på Sørlandets Øl festival på Festningen

Betingelse for deltagelse :

Kommer bidraget til finalen må man stille på festivalen for å motta pris/diplom

Hvis ikke blir man diskvalifisert og prisen går til neste deltager
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp