Spedel Braumeister Plus 20 liter


Jeg er bare nysgjerrig. Men det spørs hvor fort man klarer å sirkulere.

Temperaturen i displayet er nok korrekt, men jeg lurer på hvor lik temperatur man får i en slik fra topp til tå.
 
Jeg er bare nysgjerrig. Men det spørs hvor fort man klarer å sirkulere.

Temperaturen i displayet er nok korrekt, men jeg lurer på hvor lik temperatur man får i en slik fra topp til tå.

Har ikke testet selv, men fikk en bekjent til å teste på en gen 1 50 l speidel. Avviket var 0 grader og fem min etter bestillte jeg meg en speidel 20 pluss Kan ta en test til helgen, regner med at det blir brygging da.

Testet også litt mer i min jakt etter maks utbytte. Det viser seg at det går 33 liter vann opp til toppen av gjengene på senterstangen, uten maltrøret i. Jeg antydet 34 liter her tidligere, men det er altså litt mye.
 
Fikk min speidel 20L plus i dag. Hvor lenge har det vært markeringer på nivåene i speidelen? Mine streker er nå tydelig merket med "25" osv. nedover.

Hva bruker dere for å rengjøre speidelen med? En gul svamp? Går det bra med en kjøkkenbørste?
Ønsker ikke å skade høyglansfinishen.
 
Fikk min speidel 20L plus i dag. Hvor lenge har det vært markeringer på nivåene i speidelen? Mine streker er nå tydelig merket med "25" osv. nedover.

Hva bruker dere for å rengjøre speidelen med? En gul svamp? Går det bra med en kjøkkenbørste?
Ønsker ikke å skade høyglansfinishen.

Min har streker for de ulike nivåene, men jeg tror ikke det står noe litersmål ALA 20 og 25 liter der.

Jeg bruker en svamp på rengjøringen.
 
Har også 20 Pluss, men ikke tall.. Merkelig at de lager forskjeller på en ny modell.

Har vel brukt de gamle "pinnene" på de første modellene. Har plus uten tall selv, viktigste er vel å vite at den øverste streken er 25. Burde heller hatt markeringer på innsiden av kjelen for hver liter fra 23-30 liter


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har vel brukt de gamle "pinnene" på de første modellene. Har plus uten tall selv, viktigste er vel å vite at den øverste streken er 25. Burde heller hatt markeringer på innsiden av kjelen for hver liter fra 23-30 liter


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var tall på den jeg hentet idag sikkert noe med at speidel hadde igjen noen målepinner på de første plus bryggmaskinene.
 
Meeeeen, når kommer Speidel med mobilapp. Vanskelig å høre humlealarmen fra bryggerommet (les: vaskerommet) når man filosoferer (les: drikker/spiller ps4..)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ville ikke satset på det. De søkte etter utviklere som kunne få oppdateringen til Speidel til å virke på Mac. Og hvis det er litt omløp i hodet på de ville kanskje en app til Android før Apple være smartere i og med at Android har 87% og Apple 12% av markedet.
 
622edd5869852593213935d3f0db71ce.jpg
 

Dette er det store problemet med Android. Oppdateringer neglisjeres av produsentene som må legge sin egen dritt inn på hver versjon. Hater Samsung på grunn av dette. Kun nyeste versjon til siste telefonmodell. Idioter!
iOS er nok enklere og mindre fragmentert da alle oppdaterer jevnlig pga ny funksjonalitet. Og antakelig lettere å utvikle for nettopp pga dette?

Kjøpte meg Speidel Wifi modulen nå, så de må bare få ut fingen og slenge ut en iOS app så jeg kan følge med live fra telefonen eller padden. PC'en er langt fra bærbar, knapt nok flyttbar i det hele tatt...
 

Vedlegg

  • 20170501_201955132_iOS.jpg
    20170501_201955132_iOS.jpg
    141,9 KB · Sett: 40
Ville ikke satset på det. De søkte etter utviklere som kunne få oppdateringen til Speidel til å virke på Mac. Og hvis det er litt omløp i hodet på de ville kanskje en app til Android før Apple være smartere i og med at Android har 87% og Apple 12% av markedet.

Måte de søkte etter utviklere på, og bruken av iOS og ikke Mac OS i teksten fikk meg til å konkludere med at de nok JA, er ingeniører innen rustfritt stål der nede i tyskland, med fine titler som vanlig, men de kan lite om IT. De trenger noen til å ta dem inn i fremtiden så jeg håper de finner en visjonær IT-hipsterbrygger som brenner for ølbrygging og tech.
 
"We are searching for a programmer who can help us with OS X for Mac PCs. Our Updater software is based on windows and some customer who use only Mac devices are not able to make an update with there Braumeister over it."

Blir vel ikke nevnt med et ord at dette skal være til Iphone, men spesifikt til Mac PC. Selv bruker jeg Android 7.1.2 og med Chrome har jeg ingen problemer med å styre kjelen med telefonen.
 
Tilbake
Topp