Speidel

Runeska

Norbrygg-medlem
Hei!
Er det noen som kan fortelle meg hvor mange liter det indikeres for henholdsvis 20l og 50 liter på 50 literen.  ???
 
I tillegg er vel 50 literen merket med 15 - 20 og 25 liter beregnet på bruk med det korte maltrøret som jeg vanligvis bruker.  Mener dog at om jeg fyller til det øverste av de nederste merker går det med 28 liter - målt med 5-litermål.  Jeg har en bestemt fornemmelse av at strekene på Speidelen ikke er spesielt nøyaktige avsatt.

FredT
 
Og det danske dokumentet som har vært referert til her tidligere har også, for 20litern, merking på hvor mye det er når maltrøreret står på sitt høyeste, samt at danskene lagde egen greie for å holde maltrøret for å få enda mer veske i speidelen.
Men nå finner jeg jo selvsagt ikke denne pdf'en da..
 
Bjarte H skrev:
neslekkim skrev:
Og det danske dokumentet som har vært referert til her tidligere har også, for 20litern, merking på hvor mye det er når maltrøreret står på sitt høyeste, samt at danskene lagde egen greie for å holde maltrøret for å få enda mer veske i speidelen.
Men nå finner jeg jo selvsagt ikke denne pdf'en da..

http://www.familien-fuglsang.dk/Øl-noter.pdf

Korrekt.. kunne tenkt meg at denne ble modifisert noe etterhvert da, litt for mye info om malt og slikt inni der, noe man kan håndtere andre steder :)
 
Tilbake
Topp