Spør Bryggselv

Status
Stengt for ytterligere svar.
Dere ha gått temmelig amatørmessig fram for å få til noe såpass klønete som det dere har, og det bør dere som organisasjon lære noe av.
Jeg tror ikke BryggSelv har gått så veldig amatørmessig frem, problemet er vel heller at de er flinkere på ølbrygging enn netthandel og UX. Dermed har de søkt ekstern kompetanse. Kritikken mot funksjonaliteten i netthandelen bør jo rettes til de som har levert den, nemlig Multicase Norge AS. Og ja, jeg er helt enig at det er mye som kan forbedres der.
 
Mye ligger vel i evnen til å kommunisere med den eksterne kompetansen, eller i evnen til å vurdere den kompetansen. Hadde dette vært gjort ordentlig, hadde jo systemet vært godt fra dag én, og bare trengt mindre justeringer. Så ja; de er nok bedre på ølbrygging:).
 
Dette kan du ikke mene. Ansvaret må vel ligge hos BryggSelv

Jo, det er klart at til syvende og sist så ligger ansvaret hos BryggSelv, ikke minst fordi det er de som får smekken hvis det skulle bli tilsyn og nettsiden ikke oppfyller kravene til Universell Utforming... ;)

Men nå er det jo ofte sånn at man kjøper ekstern kompetanse nettopp fordi man ikke har den selv. Uten sammenligning forøvrig, men man leverer jo ofte bilen på verksted fordi man ikke evner å skru selv, og da er man jo også like klok på om jobben som er gjort er bra eller ikke. Det samme blir det her. BryggSelv kan ha kommet med en kravspek utifra sine behov, og så har de kanskje antatt at en fiks ferdig netthandelsløsning levert fra et firma som omtaler seg som spesialister faktisk ville "fikse resten". Mitt poeng: leverandøren av nettbutikken burde ta sin del av ansvaret for at den har så mange feil og mangler som den har.
 
Vil først si at jeg er veldig fornøyd med Bryggselv, men har først og fremst handlet direkte i butikken her i Oslo. Synes nettsidene er oversiktlige helt til man skal begynne å bestille noe, da kommer det frem klare forbedringspotensialer (jeg har vært diplomat i et tidligere liv). Tror nok et problem er at de rett og slett har vokst raskere enn de hadde forventet og kanskje tatt seg litt vann over hodet. Har dukket opp mange nye ting å ta hensyn til og da har noe måttet nedprioriteres. Men å velge å nedprioritere utvikling av nettbutikken var nok kanskje ikke det lureste valget...

Siden dette forumet huser det som virker å være noen av landets ivrigste bryggere så foreslår jeg for Bryggselv at de oppretter en egen tråd der de ber om forslag til funksjonaliteter og andre endringer som ønskes. Bør nok komme inn masse forslag som så kan samles, evalueres og sendes til webutviklerfirmaet med en "Fiks ASAP"-ordre.
 
Vil først si at jeg er veldig fornøyd med Bryggselv, men har først og fremst handlet direkte i butikken her i Oslo. Synes nettsidene er oversiktlige helt til man skal begynne å bestille noe, da kommer det frem klare forbedringspotensialer (jeg har vært diplomat i et tidligere liv). Tror nok et problem er at de rett og slett har vokst raskere enn de hadde forventet og kanskje tatt seg litt vann over hodet. Har dukket opp mange nye ting å ta hensyn til og da har noe måttet nedprioriteres. Men å velge å nedprioritere utvikling av nettbutikken var nok kanskje ikke det lureste valget...

Siden dette forumet huser det som virker å være noen av landets ivrigste bryggere så foreslår jeg for Bryggselv at de oppretter en egen tråd der de ber om forslag til funksjonaliteter og andre endringer som ønskes. Bør nok komme inn masse forslag som så kan samles, evalueres og sendes til webutviklerfirmaet med en "Fiks ASAP"-ordre.

Grunnen til at dette diskuteres så ivrig er at de byttet nettsider i sommer. De gamle var bedre.
 
Må bare si meg enig i det @Christopher sa, tross alt er det i stor grad kompetansen på slike ting som dette - altså "hva funker faktisk best" - man betaler for når man leier inn et byrå til en slik jobb, ikke bare kunnskap om programmering, html osv, hadde det bare vært det kunne man ha leid inn en fjortis med litt programmeringsskills, men sånn er det ikke, det er faktisk en veldig viktig del av byråets jobb å prøve å guide kunden inn på best mulig løsninger. Kunden har absolutt ikke alltid rett.
 
Kall det brukere i stedet for kunder, så er jeg helt enig ;) men det er firmaet som produserte sidene for bryggselv som burde ha fagkunnskap nok til å guide sin kunde unna denne typen tabber

Hvordan løsningen er i backend aner jeg jo ikke, men frontend er det uten tvil gjort mye dumme valg på.
 
Hei har i det siste måtte gått til innkjøp frå utlandet på div bryggeri utstyr .

Og det er alt for ofte tomt for basis malt. Det håper eg dokke er klar over og vil gjere grep for å få kontroll på lager status og mengder.
Ellers så vil eg sei me har handla på bryggselv siden hauste 2011 og er inponert over den sørvisen me har opplevd til nå. Litt justering til så er det meste på plass

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Som en butikk så burde man ha kontroll på prisingen sin, ved siste besøk (oslo) , tiltross for at jeg hadde med meg en ansatt rundt som ga meg prisene på varene, samt at jeg så jo den samme prisen på hyllene, så viste det seg at nesten alle produktene når jeg kom til kassa hadde en annen pris i systemet, og da selvfølgelig en høyere pris. Handelen ble fort en del dyrere, og kommentaren fra den ansatte var, oi, nå har vist prisene gått opp igjen. Dette er særs uprofft, er vel egentlig ikke lov heller? Burde være ganske elementært når man driver butikk... Og har man glemt å prise om butikken, så er det prisen på hylla som skal gjelde.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Kall det brukere i stedet for kunder, så er jeg helt enig ;) men det er firmaet som produserte sidene for bryggselv som burde ha fagkunnskap nok til å guide sin kunde unna denne typen tabber

Hvordan løsningen er i backend aner jeg jo ikke, men frontend er det uten tvil gjort mye dumme valg på.

Har en del erfaring med Multicase fra tidligere arbeidsplass selv. Det er uten tvil et bra, fullverdig system - dersom det blir konfigurert korrekt. Utformingen og brukervennlighet er det til syvende og sist Bryggselv som er ansvarlig for. Nå er det også en gang slik at Multicase som firma vil styre det meste av endringer i systemet selv, og med en timespris på ca. flere millioner (tall noe oppblåst) blir det fort dyrt å gjøre små endringer. ;)
 
Hvor er gjærstarterartikkelen? Skjer ingenting når jeg trykker på noe som helst i den nye tråden. Bruker mobil.
 
Søkte etter Target i søkefeltet på fremsiden. Ingen filtrering aktivert. Får opp Target 2013 (Varenr 101241) som førstevalg pluss noen alternativer (ikke flere Target). Når jeg klikker meg inn, kommer jeg til siden for Target 2014 (Varenr 101242). Jeg brukte en iPad.
[Edit] gjelder også pc
 
Sist redigert:
Søkte etter Target i søkefeltet på fremsiden. Ingen filtrering aktivert. Får opp Target 2013 (Varenr 101241) som førstevalg pluss noen alternativer (ikke flere Target). Når jeg klikker meg inn, kommer jeg til siden for Target 2014 (Varenr 101242). Jeg brukte en iPad.

Takk for informasjonen! Årstallet er nå rettet. All Target på lager er fra 2014, så dette var rett og slett en liten skrivefeil.
 
All Target på lager er fra 2014, så dette var rett og slett en liten skrivefeil.
Flott at dette er rettet, men det forklarer fremdeles ikke hvorfor varenummeret ble endret fra søkevinduet til visningsvinduet (se varenummer i posten over) og at alfasyreinnholdet gikk fra 10,5% (2013) til 9% (2014)...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp