SS brewtech kjeler borte vekk?

Haakon

Norbrygg-medlem
Tenkte å handle en større kokepotte og ser at SS Brewtech er utsolgt, men skaffevare hos Bryggselv til en pris som ikke kan forsvares, utsolgt hos andre bryggebutikker her på berget. Sjekket flere i Europa og det er "Sold out" over hele linja der også.

Noen som vet om brewtech kjelene er på vei ut i Europa?
 
De som har vært i salg er utgått fra produsent, nye med TC koblinger er i salg i USA. Forhåpentligvis like før de blir tilgjengelige her også, men spørs om produsenten sliter med å møte etterspørselen.
 
Takk for info. Da er det bare å vente til det dukker opp
Hvis du skal ha med TC så er det en amerikaner i tyskland (heh), som lager custom fittings på kjeler, altså du kjøper hel kjele med custom plasserte fittings. Jeg tenkte å kjøpe fra ham før jeg la alt på hylla. Hvis det tipset er verdt noe.
 
Bestillte to kjeler der ifra forrige uke. Regner med de kommer i løpet av uka. Har veldig tro på disse kjelene. Og så er de vel billigere en ss sine?

Sent fra min SM-T710 via Tapatalk
 
Hvilke kjeler bestillte du og hvordan skal de brukes? Regner med en kjele derfra, men må bare tenke på nåværende og fremtidg bruk slik at alt er dekket.
 
Bestillte en 83l og 57l begge med tre porter nede.
83l skal brukes som meskekjele med falsk bunn og varmeelement, og 57l som skyllevann.
Kan da brygge batcher på 25- 80l.
Stort sett likt dette systemet men med separat kokekjele. Som jeg har fra før av.

Brew Day With the Direct Fire Duo | Craft Hardware

Sent fra min TA-1004 via Tapatalk
 
Bestillte selv en 57l potte derfra med 3+1. Ikke dyrere enn brewtech, om den har noen kvaliteter som er bedre enn ss potta finner jeg ut når den er brukt noen ganger. Den butikken hadde en del utstyr til greie priser så takk for tipset.
 
Tilbake
Topp