star san rester i øl ut slangen et spørsmål..

Rengjør øl ut slangen med stoutrens først og skyller godt, etterpå tar jeg star san igjenom slangen.
Så til spørsmålet mitt: tåler øl ut slangen på fatet og ha rester av starsan stående i slangen? Det blir jo alltid litt rester av star san igjen når man kjører det gjennom systemet.

janvad skrev:
Rengjør øl ut slangen med stoutrens først og skyller godt, etterpå tar jeg star san igjenom slangen.
Så til spørsmålet mitt: tåler øl ut slangen på fatet og ha rester av starsan stående i slangen? Det blir jo alltid litt rester av star san igjen når man kjører det gjennom systemet.

Jeg skyller altid med kokene vann også ;) overkill? Sikkert :)

Torga skrev:
Rutof skrev:
Jeg skyller alltid med kokene vann også ;) overkill? Sikkert :)
jepp. Det er  overkill ;D

Spiller det ikke noe rolle om det er rester av star san  i slangen? Tar den ingen skade av og ha rester av starsan i slange i noen uker? Mens ølet karbonerer? Jeg har en 3/16 skumdempende slange til øl ut slange kjøpt fra petit, så den er jo veldig tynn og vanskelig og få restene ut av

Vi har aldri opplev problemer ved å la Starsan eller sterkrens stå i slangene over en uke eller 2

Jeg bruker å la Star San stå i slangene (etter de er kjørt gjennom med vaskemiddel) i flere uker.
Har ikke hatt noen problemer med det.  :)

Tilbake
Topp