Starsan og pumpeflasker

katla

Eg har fylt ei pumpeflaske med vatn og 1,5 ml starsan pr. liter.    Når eg pumpar trykk i flaska vert væska i flaska etter kvart eit snev melkeaktig.  Etter kva eg har lest her betyr det at løysinga ikkje lenger har den rette effekten.  Nokon som har liknande erfaring?    Er det eg gjer heilt feil?   

Kva slags flaske har du brukt?

Eg brukar vanlege sprayflasker fra daglegvareforretning og der held det seg heilt blankt og fint. Så kjøpte eg ei pumpeflaske på Biltema for å lage slangespylar til tappeanlegget av, og inni den var pakningane smurt med brun grease og det var sølt ein del rundt omkring. Det gjorde at eg droppa Biltemavarianten.

Ikkje akkurat god reklame dette - det er denne: http://www.bryggmaker.no/100_varer.asp?d=126&k=15  Det var ikkje slik første gangen etter som eg kan hugsa.  Væska er ikkje akkurat kvit - den har eit kvitskjær.  Og 1,5 ml/liter er vel korrekt?  Eg har innbilt meg det må vera lufta som vert pumpa inn for den får ikkje kvitskjæret før den har fått trykk..  Veldig praktisk å bruka ei slik trykkpumpe for å spraya gjæringskar etter at dei er vaska - tenkte no eg men no er eg no litt usikker på det. 

Jeg ville prøvd med destillert (eller avionisert) vann, som regel solgt som batterivann. Det kan være drikkevannet ditt som inneholder salter som reagerer med StarSan.

Jonis skrev:
Hvis du bruker rett blandingsforhold er ikke dette noe å bekymre seg for. Flere personer har opplevd at star san blir tåkete, men det har ingen effekt på pH'en.

Men nå er det ikke pH-en som vi er interessert i, men den desinfiserende effekten.

gustavf skrev:
Jonis skrev:
Hvis du bruker rett blandingsforhold er ikke dette noe å bekymre seg for. Flere personer har opplevd at star san blir tåkete, men det har ingen effekt på pH'en.

Men nå er det ikke pH-en som vi er interessert i, men den desinfiserende effekten.

Er det ikke den lave pH'en som er desinfisierende?

Nei, det ikke bare lav pH som gjør at StarSan er effektiv, men en kombinasjon av syre og surfaktant. StarSan dreper gjær ved pH 3,0, mens ren syre må ned rundt 2,0 for å drepe gjær.

Derimot er også surfaktanten ei syre, så pH og effekt henger ganske nøye sammen.

tror ikke det er noe problem.
slippper du opp trykket på pumpeflasken så blir den klar igjen.

Tilbake
Topp