Stativ til VVS-meskekar, styreskap

1:
Jeg har en 100l vvs-tank som jeg skal bruke i et RIMS-oppsett. Men jeg sliter med å finne en god løsning for stativ. Det må tåle vekten av karet, og det bør helst være mulig å montere pumpen på et braktisk sted, og kanskje litt rør o.l. også, for et litt tight oppsett.

Noen som vet hvor jeg kan finne noe som kan brukes til dette? Finner egentli ingenting på steder som Jula, Biltema o.l.

2: Hvor får jeg kjøpt skap av typen små sikringsskap, som kan brukes til styringsskap? Jeg finner bare fullstørrelse skap, og i tillegg til at de gjerne koster flesk blir de altfor store.
 
Malmberg har jo fine skap, men iom. at det kommer MVA på prisen og frakten blir det nok litt vel dyrt. Ikke helt ment for privatpersoner :)

Men joda - fyllinga er kanskje en mulighet.
 
Jeg henta gamle skap hos el-grossist, brukt, men etter en runde med grunning og farge på sprayboks ble det veldig bra. Fikk de gratis siden de tar inn fra elektrikere og samler dem opp til gjenvinning. image.jpeg
 
De jeg var hos på Hamar hadde en hel container full som skulle kastes(fra elektrikere som hadde bytta skap), var bare å velge hva du ville ha.
 
Rekkverkstendere til rammeverk for montering av mesk og hlt og til oppheng for pumper. Meskekaret setter du på hngslet plate for tilting til tømming, mitt er seff still under construction.
 
Vi mekket opp vvb tank med 2x4" strammet fast med jekkestropp. Funker (med mindre man kjører gass) men ser ultradass ut (hvis det har noe å si (jmf. ref. til "tight oppsett")).
 
Ah. Det var noe sånt jeg begynte på, til jeg fant ut at jeg heller har lyst på noe i metall. Men det er nok like greit å bygge noe som fungerer med én gang, og så heller bytte det ut etterhvert.
 
vv2.JPG VV1.JPG



Smidde sammen en slik av 1.5x6'' og 1.5x3'', malte med epoxy for å gjøre renhold lettere, hengslet i forkant for mulighet til å løse ut og tippe tanker.

Har laget ny tralle i rustfritt så har denne til overs om du ikke er for langt unna vestlandet ;)
 
Tilbake
Topp