Stavanger & Omegn Bryggerlaugs Vedtekter

Vedtekter v.1.0

Laugets navn:
Stavanger & Omegn Bryggerlaug

Laugets kontaktinfo:
stavangerbryggerlaug[at]gmail.com


Konstituert ledelse:
Kim Odland
Bernt Sandsmark
Aleksander Baustad
Magnus Jensen


Laugets grunntanker:
20års aldersgrense (enkelte unntak ned til 18år kan forekomme ved spesielle hensyn. Laugets ledelse vil avgjøre dette)
Ikke-kommersiell interesseorganisasjon for bryggere i Stavanger (og omegn)
Gå i null økonomisk


Laugets verdier:
Fokus på de “gamle verdiene” i hjemmebryggermiljøet (inkludering, samhold, hjelpe hverandre).
Lidenskapelig fokus på selve brygging, oppskriftsformuleringer og smakssammensetninger, ikke billigst mulig tilvirkning av alkohol.
Fremme god alkoholpolitikk
FFF (Friendship, Family, Fun)


Laugets formål:
Gjøre hverandre til bedre bryggere ved idé, prosess, foredrag og erfaringsutveksling.
Samhold blant hjemmebryggere i Stavanger og omegn.
Fremme godt øl og god ølkultur.
Gjennomføre temakvelder og ølkvelder for bryggere.


Medlemskap:
Stavanger Bryggerlaug vil i første rekke ikke ha betalt medlemskap, men ta betalt for temakvelder og bryggekvelder. Inntektene vil gå til dekke av lokale, foredragsholdere o.l.


Temakvelder/treff:
Stavanger Bryggerlaug tar siktemål på å avholde 2-3 faste temakvelder i året. Disse vil være åpne for bryggere tilknyttet Stavanger Bryggerlaug. Temakveldene vil også være åpne for bryggere i spe som har tenkt å begynne å brygge. Temakveldene vil operere etter first come first served-prinsippet om det blir for mange påmeldt for lokalet. Bryggere tilknyttet Stavanger Bryggerlaug vil bli prioritert i så tilfelle.


Eksklusjonsparagraf:
Alle som bryter norsk alkohollov vil bli ekskludert. Dette omfatter, men er ikke begrenset til, salg av hjemmebrygget øl og tilvirkning av alkohol til mindreårige.
Medlemmer som bryter med laugets verdier og holdninger på temakvelder/treff kan bli ekskludert.
Personer under 20 (18) år.

Det er verdt å merke seg at dette er første versjon av vedtektene og selv om de er å regne som gjeldene, vil vedtektene i begynnelsen være et levende dokument der forandringer kan forekomme. Alle forandringer vil bli annonsert.
 
Sist redigert:
Det er en katastrofe at jeg ikke har fått med meg dette. Skylder på prematur ammetåke og flytteslag.

Count me in.
 
Hei, Har forsøkt sende dere epost med forespørsel om dere fortsatt tar nye medlemmer, men får ikke svar. Flytter til området i Mars og kunne godt tenke meg delta.
 
Mailen er ikke veldig monitorert. Lauget er åpne for alle og informasjon om treff blir lagt ut her
 
Screenshot 2016-02-18 at 19.21.25.png
Sikkert lurt å bruke "Følg forumet"-funksjonen (det gjorde jeg nå), i tilfelle den ikke er kjent.
 
Tilbake
Topp