STC-1000 Koblingsskjema

Nå begynner jeg å lure på om jeg har ødelagt STC'n.. Kanskje kortslutta den..
Sikringa gikk igår to ganger pga et eller annet som var koblet feil.
begynte pån igår, Tok ut alt og lagde nye kabler til alt..
Nå er det null respons i STC'n :/

Koblinga mi ser helt lik ut som Newman sin..
Har jeg kanskje kortslutta den?
 
Strøm fra veggen til en wago, som igjen går til boks #1 (Brun )
Strøm fra veggen til en annen wago som igjen går til boks #2 (Blå)

Holdt power knappen inne i 5 sekunder. Intet
 
10877847_10154948274690577_1453522108_n.jpg10893346_10154948274935577_643299656_n.jpg



Beste jeg kunne få til uten å rive opp koblinga i den stikkontakta i lokket..

(Så forøvrig en kar som kobla STC på youtube, amerikaner.. han kobla bare en jording i stikket til heat /cold. (Har det noe å si?)
 
Prøv rett i stc utenom wago. Hvis du har et multimeter bør du måle hvis det er strøm på lederne, hvis du ikke har gjort det.
 
uploadfromtaptalk1420227698287.jpg Kanskje et litt bedre bilde..
Laster opp med en potet tydligvis:/
 
Sist redigert:
Har ikke multimeter.. Dette er nok toppen av mine elektriske skills.. Føler at jeg vel egentlig har tatt meg vann over hodet alt:p
 
Prøv rett i stc utenom wago.

Hvilken forskjell vil det utgjøre egentlig? Trodde Wagoen bare delte strømmen videre ?

Kun spørsmål, har ikke lyst til å ta sikringa igjen:p Fruen ser på film, og overraskende god til å kaste ting:/
 
Ved første øyekast så kunne dette se korrekt ut. Men hvordan har du koplet inni selve stikkontakten? Av en eller annen grunn, så opplevde jeg stadig i den tiden jeg jobbet som elektriker, at folk hadde en tendens til å få til kortslutninger når kontaktene ble koplet.
 
Hvis den fortsatt er død og du ikke har multimeter så kan du tape lederne fra kabelen inn i boksen på en mobillader og se om den lader en telefon. Du må iallefall på en eller annen måte (bortsett fra å kortslutte) få bekreftet at det går strøm gjennom kabelen din.
 
Kan det stemme da at Den blå ledningen fra stikkontakten går bare til en wago og så tilbake til den andre stikkontakten?
 
uploadfromtaptalk1420229561873.jpg uploadfromtaptalk1420229585709.jpg
Ved første øyekast så kunne dette se korrekt ut. Men hvordan har du koplet inni selve stikkontakten? Av en eller annen grunn, så opplevde jeg stadig i den tiden jeg jobbet som elektriker, at folk hadde en tendens til å få til kortslutninger når kontaktene ble koplet.
 
Det der er ihvertfall feil.
I en dobbelkontakt er de to kontaktene elektrisk sammenkoblet internt.. Altså du kan ikke ha cooling og heating på samme dobbelkontakt..
Du må ha en egen kontakt for kjøling og en for oppvarming.

I teorien så skulle dette ikke ført til kortslutning (litt avhengig av hvordan stc'en er bygget opp internt) , men det du gjør her er i teorien å styre oppvarming og kjøling inn på en og samme kontakt.
 
Jepp. Det vil jeg anbefale :)
Du kan for all del bruke den du har til en av funksjonene (du får bare en ledig kontakt) og spandere på deg en ny kontakt.
På doble kontakter holder det å kople seg inn på en av sidene, den andre siden bruker man hvis man evt. skulle koplet videre til enda en kontakt.
 
Takk for hjelpa.. Blir en tur på Clas'ern i morra!:)

Da kjøper jeg to single.. og kaster denna doble langt faen i vold;)
 
Det der er ihvertfall feil.
I en dobbelkontakt er de to kontaktene elektrisk sammenkoblet internt.. Altså du kan ikke ha cooling og heating på samme dobbelkontakt..
Du må ha en egen kontakt for kjøling og en for oppvarming.

I teorien så skulle dette ikke ført til kortslutning (litt avhengig av hvordan stc'en er bygget opp internt) , men det du gjør her er i teorien å styre oppvarming og kjøling inn på en og samme kontakt.
Føkk, er det sant? Er dobbelkontakt alltid koblet sammen internt? Djises. Da blir det mer skruing i løpet av uka. :mad:
 
Tilbake
Topp