Stc1000+

Pitchet pilsen som hadde fått kjølt seg over natten på kjøla. Startet i dag tidlig på 8C og den skal opp til 10 på 48 timer. Settpoint var justert til 8.3C nå, så den triller fint avgårde. Blir bra dette.
 
Har tusen tommeltotter når det kommer til lodding og Arduiono og lurer på om noen av dere med kunnskap og utstyr holder til i Bergen?
 
Hm... jeg strever litt med å skjønne vitsen med alt dette. Skjønner det hvis en er mye ute og reiser, men...

En gjennomsnittlig brygger sjekker vel gjæringskaret minst en gang pr. døgn?
Må jo åpne gjæringsskapet og trekke inn den deilige duften og se at alt står bra til? Eller er det bare jeg?
 
Det er det som er problemet.. Jeg ville valgt en som det står Elitec på og som viser C* på bildet. Det er heller ingen gatanti.
Jeg har spurt en kinaselger om han kan sjekke hardware.. sa jeg skulle kjøpe flere om de kunne bekrefte.
Om jeg får bekreftelse, noe som er høyst usikkert kommer jeg til å få hjem endel. Dette er for bra til at det bør gå forbi. Noen som er interessert om jeg får fatt på med riktig hardware? Kan hjelpe med å brenne dem i tilfellet..

Hvis du får bekreftelse på hw, er jeg interessert i en!
 
Jeg har tre stykker som er feil sort... shait. Var innom the E-Bay nå og kjøpte to stykker fra hver av de "anbefalte", eller hva en skal kalle det, linkene. Så får vi se. Det er håp i hangande snøre som de sier. På engelsk er det vel ... there is hoap/hop in hanging snore ? eller noe sånt. Gleder meg iallefall til å tilføre gjæringskapet enda noen egenskaper som det ikke hadde før. Nå også med automatisk temperaturøkning og greier. Før har jeg måttet gå ned og øke den manuelt... dette blir greier ! ;-) blingbling! (totalt unødvendig sier du... ?? skjønner ikke ... trenger jeg ikke bling ???)
 
Synd med feil sort :( Håpe de neste treffer.
Ikke helt enig i at det er kun blingdipedutt. Jeg tenker at om en ønsker å forbedre et øl noe så er det iallefall en variabel som kan settes helt lik referansebrygget. Evt at man kan kontrollert endre den for senere å kjøre den lik. Jeg synes også det er litt styr å huske å skru ned temp morning og kveld om man vil gå fra 20 til 4 over noen dager. Nå gjøres det linært når gjæringsforløpet er over.
 
Hm... jeg strever litt med å skjønne vitsen med alt dette. Skjønner det hvis en er mye ute og reiser, men...

En gjennomsnittlig brygger sjekker vel gjæringskaret minst en gang pr. døgn?
Må jo åpne gjæringsskapet og trekke inn den deilige duften og se at alt står bra til? Eller er det bare jeg?

For de av oss som jobber feks i nordsjøen så er dette helt prima.
 
  • Like
Reaksjoner: C@O
Her er en link til noen som kaller seg BlacBoxBrew som har tatt jobben og fikset alt for deg som ikke har lyst til å mekke selv (jeg har ...)
http://www.blackboxbrew.com/store/stc-1000
Selvfølgelig liker jeg og verdsetter bling... Hva skal jeg ellers med alle greiene i kjelleren... (Tenkte mer på stakkars Amarillo, han vet ikke hva han går glipp av...) Ps fikk du Hans Einar noen sinne BrewPi til å gå sikkelig ? jeg har ikke programeringsteft og fikk aldri den til å virke skikkelig... Sjiten ville både kjøle og varme på samme tid... SSR ene fikk lys på begge. Da sa jeg god natt til den.
 
Øystein, får du tak i rett sort kan jeg flashe en til deg. Har deler til en programmerer, som kan være koblet til permanent. Da bare stapper du den i en usbkontakt for oppgraderinger, etc.
 
Tilbake
Topp