Stoutrens og Sterkrens - Hvordan bruke?

Hei. Jeg har kjøpt inn Stoutrens og Sterkrens da dette ble anbefalt å bruke. Tidligere har jeg brukt klor for å rense, men det er så mye styr og setter lukt o.l.

Men jeg føler det er veldig uklart hvordan det er meningen jeg skal bruke de to -rens-produktene. Jeg ble fortalt Stoutrens var til vask, så skal jeg da blande det ut i gjæringskar o.l. og la det ligge? Skal man så etter denne vasken gjøre det samme med Sterkrensen og skylle?

Beskrivelsen på rens-flaskene sier ingen ting om hvordan produktet skal brukes annet enn blandingsforhold og hvor det kan brukes. Dette gjør en stakkars nybegynner veldig usikker og jeg vil helst ikke ødelegge utstyr, forgifte meg selv eller noe annet tull! :)

Til slutt: Kan man helle ut vaskevannet i toalett e.l. eller er dette problematisk for rørsystem og slikt?

Sist redigert:
Stoutrens bruker du som du ville brukt salo og vann..med en vaskebørste..
Etter skylling med vann så vasker/sprayer du på Sterkrens og lar det stå et par min..Om du blander sterkrens etter oppskriften, så skal du ikke skylle, men la de renne godt av..

Kaustisksoda fungere bra men Stoutrens er mindre aggresivt mot bryggeutstyret.
Klorin i rette doser er omtrent like bra som sterkrens, høres nare mer brutalt ut.

Tilbake
Topp