sunt med hjemmebrygg? ;)

Får ikke håpe at hysteriet rundt hva som er sunt/naturlig/kunstig/kjemisk/ekte/biologisk/homeopatisk/kosmisk balanse etc sprer seg på dette forumet.
Ekte menn brygger øl, drikker det og ferdig med det.

Amen, som trådstarter ønsker jeg å avslutte, har fått svar på det jeg lurte på ;)

God helg og husk noe godt i glasset gutter;)

Ekte menn er interessert i å vite hva man putter i kroppen. Ser ingen problemer med å stille spørsmålstegn ved hva som finnes i produktene som kjøpes på butikken - det beste produsentene vet er ignorante kunder som godtar dårlige varer uten å tenkte noe mer over det. Og i den forstand er Norge et herlig land å være produsent i.

Hjemmebrygging er definitivt bedre for helsa enn en lørdags formiddag på matbutikken!
  • Industribryggeriene i Norge brygger neppe etter renhetsloven, det er jo veldig praktisk å kunne tilsette CO2, for eksempel.
  • Det er klart det brukes tilsetninger, det betyr ikke nødvendigvis at det er farlig eller kunstig. Hvorfor unngå å bruke klarningsmidler som irish moss når belastningen på filteret blir betraktelig mindre av å bruke det?
  • Filtrering og pastaurisering er ikke så ille som det ofte blir fremstilt som. Begge deler bidrar til bedre stabilitet, som betyr at du og jeg får samme vare hver gang vi handler, og at ølet som stod igjen på hytta fra i fjor smaker helt greit i år også.

For en diskusjon? Klart hjemmebrygg er sunt. Er jo anbefalt av helseridirikuraturet som selve kilden til et langt og godt liv med rikt innhold.
Fem om dagen er vist tingen.

Ekte menn er interessert i å vite hva man putter i kroppen. Ser ingen problemer med å stille spørsmålstegn ved hva som finnes i produktene som kjøpes på butikken - det beste produsentene vet er ignorante kunder som godtar dårlige varer uten å tenkte noe mer over det. Og i den forstand er Norge et herlig land å være produsent i.
Er igrunnen rart at øl ikkje må merkets med innholdsfortegnelsen

frå min HTC "smart-tellefon "

Så øl-industrien har renere samvittighet enn den øvrige? ;) :p

Personlig ganske kynisk av meg og stoler lite på det produsenter forteller oss, men jeg konsumerer det likevel så det sier jo mye om meg:p
Men så lenge dei kallar seg mikrobryggarar stolar du nok på kvart eitt ord...?

Reinheitslova er framleis gjengs i industrien. Mange av dei eminente heimebryggarane er nok dei som tilset mest kunststoff, og bryt hyppigast med "lovverket" med alle si skumdemping, starsandynking, protaflokking og gjærernæring. Tør ein skrive slikt på flaska ved neste innlevering til NM?

Men så lenge dei kallar seg mikrobryggarar stolar du nok på kvart eitt ord...?

Reinheitslova er framleis gjengs i industrien. Mange av dei eminente heimebryggarane er nok dei som tilset mest kunststoff, og bryt hyppigast med "lovverket" med alle si skumdemping, starsandynking, protaflokking og gjærernæring. Tør ein skrive slikt på flaska ved neste innlevering til NM?

Absolutt ikke. Aner ikke hvorfor du tilskriver meg den egenskapen. Personlig fikk denne tråden litt for mye "eder og galle", det var aldri hensikten. Lureri kan like gjerne skje ved den nøgne ø for å ta ett eksempel.

I euforien min ved å ha smakt mitt eget brygg, så prøvde jeg muligens å tilegne brygget mitt egenskaper det kanskje ikke har (sunnhet), og som ved nærmere ettertanke ikke er så veldig relevant heller; Det er ikke derfor vi gjør dette.

Når det er sagt så er inntrykket mitt etter denne tråden har gått sin gang, at forhåpentligvis er øl-industrien blant våre renere industrier, som lurer oss "minst mulig", så kan vi ikke bare legge ballen død? Alt annet blir jo spekulasjonsteorier og unødvendige diskusjoner for min del.

Skål og god helg folkens, vi er alle brødre i malten;) (og humlen)

Tilbake
Topp