svovel lukt i tuborg ?

Etter som jeg nå har begynt å brygge, så er sansene skrudd opp i høygir og jeg registrerer faktisk en anelse svovel-lukt i tuborg grønn jeg faktisk sitter med nå, i påvente av mitt eget brygg.

Stemmer dette eller inbiller jeg meg saker?:p Det er kun et lite hint, men definitivt merkbart syns jeg..

Du har nok helt rett. Etter at man har blitt vant til hjemmebygg lukter plutselig mange industripilsnere litt promp. Etter å ha blitt vant til å drikke hjemmebrygg fra tulipanglasshar jeg ofte endt med å drikke industripils rett fra boksen for å slippe å lukte så mye på det.

Du har nok helt rett. Etter at man har blitt vant til hjemmebygg lukter plutselig mange industripilsnere litt promp. Etter å ha blitt vant til å drikke hjemmebrygg fra tulipanglasshar jeg ofte endt med å drikke industripils rett fra boksen for å slippe å lukte så mye på det.

haha skikkelig overraskelse:p

Syns ikke den var noe god heller. Nå har tuborg aldri vært en pils som vinner priser, men den har for meg alltid vært en grei pils å drikke. I dag ble jeg glad når glasset var tomt :p

Norges mest solgte øl, så tydligvis nok av folk som liker det... ble muligens slik etter at det var priskrig for øl for noen år siden og Tuborg kostet temmelig lite etter norsk standard?

Jeg har ikke så mye imot prompeøl hvis det er det eneste jeg har, men jeg foretrekker uten promp.

Dansk tuborg synes jeg er bedre, samme med dansk carslberg, produsert i danmark. Når det er sagt så er nok min "skuffelse" knyttet til at jeg har fått smake på øl med mye mer smak enn vanlig butikkpils, og da blir man litt "skuffa" når man går tilbake. Ingenting galt med tuborg isolert sett, misforstå meg rett, men det var faktisk en liten nedtur kontra min egen weiss som ikke enda engang er ferdig og det var en stor positiv overraskelse :)

Men alt til sitt bruk sier jeg, føler meg ganske sikker på jeg kommer til å foretrekke hjemmebrygg men supplere med noen helt enkle butikkpils en sjelden gang.

Tilbake
Topp