Tapcooler mottrykksfyller for Vent-Matic / Perlick / Intertap

OleKriF

Norbrygg-medlem
Vil det være mulig å låne co2 flasken fra fatet, til tapcooleren mens man tapper på flaskene?
Feks 1 bar på fat, og 0,7-0,8 på mottrykksfylleren? Hvor ofte må en isåfall fylle på trykk på fatet igjen?

Blir kun til førstegangs testing før jeg evt ordner noe mer permanent igjen senere.

Tor.

Fylkesstyre
Vil det være mulig å låne co2 flasken fra fatet, til tapcooleren mens man tapper på flaskene?
Feks 1 bar på fat, og 0,7-0,8 på mottrykksfylleren? Hvor ofte må en isåfall fylle på trykk på fatet igjen?

Blir kun til førstegangs testing før jeg evt ordner noe mer permanent igjen senere.
Ja, det kan du gjøre. Etter noen få flasker hvis fatet er helt fullt, mange hvis det er halvfullt. Det er ikke nødvendig å redusere CO2-trykket til fylleren, mottrykket stiller du med trykkavlastningsventilen.

PetterL

Norbrygg-medlem
Endelig første boksedag her i hus, gikk som en drøm! Helt til vaskingen: hva gjør man med Nanocanner’en når det har kommet øl inn i den som ikke vil ut igjen? :p

8C4349C3-6E9A-4BC3-921C-519FFC94BC16.jpeg

RayOlav

Norbrygg-medlem
Jeg er på jakt etter noe nytt å fylle bokser med, da beergun har gitt meg skumproblemer i det siste. Hvordan er boksen fylt når man bruker denne? Blir det så man presser ut litt øl med lokket, eller blir det litt headspace? Vil jo helst "cappe" på øl/skum.

PetterL

Norbrygg-medlem
Jeg er på jakt etter noe nytt å fylle bokser med, da beergun har gitt meg skumproblemer i det siste. Hvordan er boksen fylt når man bruker denne? Blir det så man presser ut litt øl med lokket, eller blir det litt headspace? Vil jo helst "cappe" på øl/skum.

lett å purge før fylling og cappe på skum eller øl med denne :)

Topp