Hamlot
Fylkesleder
Ser nå at jeg misforsto hvilken du mente, trodde du mente den staven inne i trykkavlastningsventilen min feilTrodde det bare var ved trykkavlastingsventilen det skulle komme ut skum....
Ser nå at jeg misforsto hvilken du mente, trodde du mente den staven inne i trykkavlastningsventilen min feilTrodde det bare var ved trykkavlastingsventilen det skulle komme ut skum....
Ja, det kan du gjøre. Etter noen få flasker hvis fatet er helt fullt, mange hvis det er halvfullt. Det er ikke nødvendig å redusere CO2-trykket til fylleren, mottrykket stiller du med trykkavlastningsventilen.Vil det være mulig å låne co2 flasken fra fatet, til tapcooleren mens man tapper på flaskene?
Feks 1 bar på fat, og 0,7-0,8 på mottrykksfylleren? Hvor ofte må en isåfall fylle på trykk på fatet igjen?
Blir kun til førstegangs testing før jeg evt ordner noe mer permanent igjen senere.
Den er defekt. Du får ny fra forhandler.Endelig første boksedag her i hus, gikk som en drøm! Helt til vaskingen: hva gjør man med Nanocanner’en når det har kommet øl inn i den som ikke vil ut igjen?
Vis vedlegget 59262
Sendte dem en mail for litt siden så det satser jeg på at ordner seg. Genial sak i bruk var det ihvertfallDen er defekt. Du får ny fra forhandler.
Jeg er på jakt etter noe nytt å fylle bokser med, da beergun har gitt meg skumproblemer i det siste. Hvordan er boksen fylt når man bruker denne? Blir det så man presser ut litt øl med lokket, eller blir det litt headspace? Vil jo helst "cappe" på øl/skum.
Det blir skumhelsikken hvis boksen ikke er tett og trykksatt, har fått det på et par bokser hvis det er en liten skade på kanten jeg ikke har sett. Var det likt på flere bokser?Prøvde meg for første gang med mottrykks fylling av boks med Tapcooler her om dagen. Men det ble et skumhelsikken uten like. Jeg følte ikke blow off ventilen på tapcooleren jobbet helt riktig. Men utenom det, er det andre ting som man bør være obs mtp. mottrykksfylling? Det var en weissbier, så den var over snittet karbonert.
Det ble vel flere mislykka bokser enn gode. Regner med det var brukerfeil et eller annet sted. Følte blowoffventilen var litt vrien. Enten var det for tett, eller helt åpen/av.Det blir skumhelsikken hvis boksen ikke er tett og trykksatt, har fått det på et par bokser hvis det er en liten skade på kanten jeg ikke har sett. Var det likt på flere bokser?
Flaskefylleren «bygges om» til en boksfyller så det er samme blow off ventil det er snakk om. Samme erfaring her, den må tas ut og vaskes godt eller så henger den fast på setet.Har ikke boksfylleren, men på flaskefylleren er det viktig å demontere blow off ventilen for grundig vask slik at den ikke er klissete. Da har jeg aldri problemer med nøyaktig innstilling