Tapcooler mottrykksfyller for Vent-Matic / Perlick / Intertap

Prøvde Tapcooleren for første gang igår, og det gikk seg etterhvert ganske greit til. Men jeg måtte skru trykkavlastningsventil helt ut, og enda så følte jeg at den fylte litt for tregt. 0,5bar på både fat og tapcooler. Er det bare å skru opp trykket på f.eks fatet?
 
Vil det være mulig å låne co2 flasken fra fatet, til tapcooleren mens man tapper på flaskene?
Feks 1 bar på fat, og 0,7-0,8 på mottrykksfylleren? Hvor ofte må en isåfall fylle på trykk på fatet igjen?

Blir kun til førstegangs testing før jeg evt ordner noe mer permanent igjen senere.
 
Vil det være mulig å låne co2 flasken fra fatet, til tapcooleren mens man tapper på flaskene?
Feks 1 bar på fat, og 0,7-0,8 på mottrykksfylleren? Hvor ofte må en isåfall fylle på trykk på fatet igjen?

Blir kun til førstegangs testing før jeg evt ordner noe mer permanent igjen senere.
Ja, det kan du gjøre. Etter noen få flasker hvis fatet er helt fullt, mange hvis det er halvfullt. Det er ikke nødvendig å redusere CO2-trykket til fylleren, mottrykket stiller du med trykkavlastningsventilen.
 
Jeg er på jakt etter noe nytt å fylle bokser med, da beergun har gitt meg skumproblemer i det siste. Hvordan er boksen fylt når man bruker denne? Blir det så man presser ut litt øl med lokket, eller blir det litt headspace? Vil jo helst "cappe" på øl/skum.
 
Jeg er på jakt etter noe nytt å fylle bokser med, da beergun har gitt meg skumproblemer i det siste. Hvordan er boksen fylt når man bruker denne? Blir det så man presser ut litt øl med lokket, eller blir det litt headspace? Vil jo helst "cappe" på øl/skum.

lett å purge før fylling og cappe på skum eller øl med denne :)
 
Prøvde meg for første gang med mottrykks fylling av boks med Tapcooler her om dagen. Men det ble et skumhelsikken uten like. Jeg følte ikke blow off ventilen på tapcooleren jobbet helt riktig. Men utenom det, er det andre ting som man bør være obs mtp. mottrykksfylling? Det var en weissbier, så den var over snittet karbonert.
 
Prøvde meg for første gang med mottrykks fylling av boks med Tapcooler her om dagen. Men det ble et skumhelsikken uten like. Jeg følte ikke blow off ventilen på tapcooleren jobbet helt riktig. Men utenom det, er det andre ting som man bør være obs mtp. mottrykksfylling? Det var en weissbier, så den var over snittet karbonert.
Det blir skumhelsikken hvis boksen ikke er tett og trykksatt, har fått det på et par bokser hvis det er en liten skade på kanten jeg ikke har sett. Var det likt på flere bokser?
 
Det blir skumhelsikken hvis boksen ikke er tett og trykksatt, har fått det på et par bokser hvis det er en liten skade på kanten jeg ikke har sett. Var det likt på flere bokser?
Det ble vel flere mislykka bokser enn gode. Regner med det var brukerfeil et eller annet sted. Følte blowoffventilen var litt vrien. Enten var det for tett, eller helt åpen/av.
 
Har ikke boksfylleren, men på flaskefylleren er det viktig å demontere blow off ventilen for grundig vask slik at den ikke er klissete. Da har jeg aldri problemer med nøyaktig innstilling
 
Har ikke boksfylleren, men på flaskefylleren er det viktig å demontere blow off ventilen for grundig vask slik at den ikke er klissete. Da har jeg aldri problemer med nøyaktig innstilling
Flaskefylleren «bygges om» til en boksfyller så det er samme blow off ventil det er snakk om. Samme erfaring her, den må tas ut og vaskes godt eller så henger den fast på setet.
 
Måtte avbryte gårsdagens flasking før jeg kom i gang - dingsen som tar imot gass inn ville ikke lenger, og gikk i småbiter ved montering. Ser ikke ut som den er med i o-ringsettene, og jeg klarer heller ikke finne den på hverken Strømmen eller Brewshop - men ser de har den på The Malt Miller (https://www.themaltmiller.co.uk/product/tapcooler-replacement-collet/). Kjennes litt unødvendig å måtte til England for å finne reservedeler, og betale 250+ i frakt for enndel til 20-30 kroner, men sånn er det vel.
 
Tilbake
Topp