Tappestaven

Finn Berger

Moderator
Jeg kom på noe genialt her om dagen; i stedet for å tre tappestaven inn på krantappen, forbandt jeg stav og kran med en liten slangestuss. Dermed ble livet mye enklere.

Denne løsningen - som jeg ikke har lest om noe sted - er så selvsagt at jeg ble nysgjerrig. Er det bare jeg som ikke uten videre har kommet på dette? Bruker alle som tapper på flaske, dette lille knepet? Eller bare noen?

Magefølelsen sier meg at du, som meg, ikke var førstemann. Jeg har ikke noe valg, da staven og kranen er like store (kan ikke skjøtes direkte).

Hehe - det var sånn jeg kom på det. Jeg har bare én speideldunk, og tilfeldighetene ville at jeg valgte den som primingkar for en stund siden. Så sto jeg der og bannet, da - inntil jeg så lyset. Jeg har så klart ikke trodd jeg var hverken den første eller den andre til finne fram til denne løsningen. Men hvis noen ikke skulle ha kommet på det, så er det jo kjekt å få opplyst dem:).

(Speideldunken er jo mye bedre å tappe fra når du nærmer deg bunnen, oppdaget jeg, så nå bruker jeg bare den.)

Jeg bruker en bit silikonslange i stedet for det endestykket, ja. Begynte med det etter at jeg tok i bruk et PET-kar med kran til flasking. Der passer ikke flaskefylleren, så da ble det slik.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jeg ser ikke helt hvordan livet blir enklere med en slangebit mellom staven og kranen, men kanskje det bare er tidlig på morgenen ?

Edit: Når jeg tenker meg om så kan vel du da sette flaskene på et bord og bare holde staven mens du tapper?

Jeg ser ikke helt hvordan livet blir enklere med en slangebit mellom staven og kranen, men kanskje det bare er tidlig på morgenen ?

Edit: Når jeg tenker meg om så kan vel du da sette flaskene på et bord og bare holde staven mens du tapper?
Tror du tenker på et mye lengre stykke slange enn oss andre, jeg skjøtet bare med fem cm

Jeg bruker autohevert med 1,5m slange da jeg ikke har kran i noen av karene mine. Da er det bare å sette fylleren oppi flaska som står på bordet. Men Vær obs på at flaska "plutselig" blir full. Har alltid en gammel avis under flaska i tilfelle :)

Jeg tapper alltid over døren på en åpen oppvaskmaskin, da bare setter jeg karet inni etterpå og ingen søl noe sted :)

Tilbake
Topp