Det var denne posten som gjorde at jeg endte med å vekke denne gamle tråden igjen. Grunnen til at jeg stilte spørsmålet så åpent er at Eddy ikke ser ut til å være så aktiv her lengre. i profilen hans ser man følgende: "Eddy ble sist sett: 4 Aug 2015"Jeg la inn i en annen tråd at Eddy hadde laget et slikt sett til meg, og vil gjengi posten her siden den på nytt har våknet til liv.
Jeg er usikker på om Eddy fremdeles tilbyr den, men jeg er ihvertfall svært fornøyd
Dette er en 3D printet løsning for montering av tappekran direkte på fatet. Jeg har en slik, og imponerer hver gang den kommer frem. Folk elsker å tappe sitt eget øl. En Picknic gir ikke den samme følelsen. Jeg har et fastmontert tappeanlegg på bryggerommet i første etasje med to kraner, men det duger ikke når du har folk på besøk og vi sitter i stuen oppe, eller ute på verandaen. I tillegg til selve festet til Corneliuesfat, laget han også holder til gassflaske og et matchende driptray.
Hør med Eddy. Anbefales
Vis vedlegget 20853
Vis vedlegget 20854
Frode, som startet tråden, delte ihvertfall tidligere ut filen dersom du kjenner noen med printer. Dette er jo også en glimrende unnskyldning for å kjøpe din egen...Deler gjerne STL eller CAD filene...
Nevnte det for kona her for 5min siden... hun satte begge hendene på hoftene, la hodet litt på skakke og sa med skarp stemme: "- Du kødder nå, ikke sant? Huset er jo fullt av ting og nå vil du ha en ting som lager flere ting? GLEM DET!!!"Frode, som startet tråden, delte ihvertfall tidligere ut filen dersom du kjenner noen med printer. Dette er jo også en glimrende unnskyldning for å kjøpe din egen
Takk, disse filene skal rett inn i jazzmaskinen!For de som måtte ha lyst på CAD-filene til alt msevland har på corneliusfatet sitt, så har jeg nå lagt det i publicfolderen på dropboxen min:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/79736014/sodastreamSTLassy.STL
https://dl.dropboxusercontent.com/u/79736014/kegtap-driptray.STL
https://dl.dropboxusercontent.com/u/79736014/kegtap-top.STL
Kanskje Eddy skal fjerne ribbene på kegtap-top og lage seg en bruker på www.shapeways.com , så kan folk kjøpe de der ?Er det noen som fortsatt lager dette på bestilling?
De fleste hjemmeprintere bruker PLA, en biooplast laget av maisstivelse, den fleste printere kan også håndtere ABS, noen printer i PS, og noe leker seg med Nylon. Felles for de aller fleste hjemmeprintere er at de ikke er presise nok til å lage det du beskriver, de begrenser seg til grovere gjenger , og er skjelden trykktette... Derimot finnes det printere som printer (eller snarere sintrer) metallpulver til sterke metalldeler, men da snakker vi maskiner med mange nuller på prislappen... Om du er tegnekyndig vil jeg anbefale deg å ta en titt på Shapeways, der kan du kjøpe dine egne og andres design i mange forskjellige materialer, inklusive rustfritt... Ellers er det jo alltids en dreibenk og et stykke stål en fin måte å lage gjengede plugger påNå har jeg ingen peiling på dette med 3D printing, så jeg bare slenger ut et par spørsmål. Hva slags materiale blir tingene printet i? Jeg vet det er en type plast, men er den så pass hard at det f.eks hadde vert mulig å printet ut gjengede plugger til å skru inn i en tank for å tette et hull? (Tåle trykk på et par bar)
Er det mulig å lage noen gjengede nipler som passer til corneliusfat koblingene ( de som er skrudd på fatene)?