Alright, i så tilfelle er det jo bare ideen man viderefører. Har du mulighet til å sende DWG/STL?
Repeater Host SW er det noe som følger printeren eller er det et "standard" program for printerstyring? Prøvde å finne printern din på interwebben men fant den ikke. Har du kanskje bygget selv/byggesett? Vil modeller laget i Sketchup kunne brukes som utgangspunkt til printing? Ikke tegnet i Autocad siste 15år.. men bruker Sketchup innimellomJau, kan godt forklare prosessen:
Det heile begynner med ein slik: Vis vedlegget 17155
Så tegnar eg delen i 3D med hjelp av Autocad i mitt tilfelle men korleis som helst cad software vil duge.
Vis vedlegget 17158
Deretter åpnar eg fila i eit program som kutter delen opp i skiver og genererer ein g-kode som printeren forstår, i dette programmet orienterer eg og delen i forhold til printerbordet og forteller korleis delen skal printast. Det er ein heil haug med parameter som kan forandras på men dei viktigaste er temperatur på printerbordet og ekstruderen(den delen som plasten går gjennom). Det er og her det blir bestemmt kor "tett" delen skal printast, 100% er heil ved mens delen som blir printa på bildet nedanfor har eit bikubemønster innvendig og ligg vel på ca 25%. Då blir delen lettare, ein brukar mindre tid og plast men delen blir ikkje så sterk.
Vis vedlegget 17159
Vis vedlegget 17160
Plasten kjem på rullar som dette i alle tenkelige fargar
Vis vedlegget 17161
Det beste hadde jo vært om den kan brukes på begge typer fat. Jeg har begge typer nemlig ;-) er den printer i massiv plast. Eller er den hul? Det kunne jo vært en fordel å kunne Borre opp og gjenge for en settskrue slik at den sitter godt fast.Det ble trangt med G-koblingen på ja! men funka, og det er bare slangen som kommer borti, så det kan løses med et bend eller noe annet som har en bøy/kan bøye seg...
Det er helt klart mulig å kjøpe en Printen tar en hel dag (7.5 timer) og bruker masssse materiale, så prismessig havner vi nok på 400 kroner. Jeg håper ikke det er avskrekkende eller veldig overraskende...
Og så må jeg få testa den på et corneliusfat før noen med corneliusfat kan begynne å kjøpe da, vil helst at den skal funke som planlagt når jeg først begynner å lage noen.
Repeater Host SW er det noe som følger printeren eller er det et "standard" program for printerstyring? Prøvde å finne printern din på interwebben men fant den ikke. Har du kanskje bygget selv/byggesett? Vil modeller laget i Sketchup kunne brukes som utgangspunkt til printing? Ikke tegnet i Autocad siste 15år.. men bruker Sketchup innimellom