Tappetårn til corneliusfat, 3d print.

20150223_170935.jpg 20150223_170910.jpg

Har printa ut eit tappetårn til corneliusfat, er ikkje min ide men min versjon. Dette kombinert med ut på tur co2 patroner må jo være flott å ta med seg på hyttetur, vorspiel eller lignande.

Deler gjerne STL eller CAD filene.
Dette er første utgave, den endelige blir litt endra med blant anna litt slankare klemme og tårn. Kanten på dryppbrettet blir og litt mindre. Kjem nye bilder når eg har fått printa ut revisjon 2.
 
Ligner et kickstarter prosjekt som jeg såg tidligere, en australsk firma som lagde noe lignende...

Siden jeg ikke har 3D skriver er det da mulighet å kjøpe den forkasta versjon som du har bilde av for en grei penge ? :)


Easybrew
 
Eg kjem kun til å lage eit eksemplar av denne saken men deler gjerne filene.

Prototypen er printa så svakt at den ikkje vil fungere så den vil eg ikkje selge.
 
Har noen ein link til ei Sodastream flaske, eg veit ikkje kva slags flaske det er snakk om...

Eller diameter og høyde.
 
Sist redigert:
1.jpg
Hadde det vært en ide med en lås/vinkel bak over cornihåndtaket som støtter opp når en drar i kranen og hindre at den glir ned, eller er den stabil nok slik?

Vis vedlegget 17101 Vis vedlegget 17102

Har printa ut eit tappetårn til corneliusfat, er ikkje min ide men min versjon. Dette kombinert med ut på tur co2 patroner må jo være flott å ta med seg på hyttetur, vorspiel eller lignande.

Deler gjerne STL eller CAD filene.
Dette er første utgave, den endelige blir litt endra med blant anna litt slankare klemme og tårn. Kanten på dryppbrettet blir og litt mindre. Kjem nye bilder når eg har fått printa ut revisjon 2.
 
Noen som har tenkt på å bruke kran og deler fra OBH Nordica til å lage en slik picnic løsning sammen med 10 ltr. fat og sodastream flaske ?
 
Har noen ein link til ei Sodastream flaske, eg veit ikkje kva slags flaske det er snakk om...

Eller diameter og høyde.
Den er 60mm i diameter, ca 30cm høy ved innsnevringen og ser slik ut
co2_beholder_425_gram_sodastream.jpg
 
2.jpg
Ja, det tror jeg. Kanskje øke "labben" litt for å stabilisere den litt mer...? Manometer, slanger å greier som henger på....?
 
Vis vedlegget 17123
Ja, det tror jeg. Kanskje øke "labben" litt for å stabilisere den litt mer...? Manometer, slanger å greier som henger på....?

Er det ikke bedre å lage den som en ring med en stopper eller kopp et stykke under? Så kan du bare tre flaska nedi. Omtrent som en koppholder.

En krok øverst så ikke hele greia sklir ned er vel også lurt.
 
Driver å printar ut ein ny versjon av tårnet no der hele saken er senka ned ein del, kjem bilder så snart den er ferdig.....

Når det gjeld festet til sodastream flaska trur eg heller løsningen er å lage to fester, eit oppe og eit nede. Må ha to stropper rundt fatet men det blir nok den mest stabile løsningen.

Eg kjem ikkje til å printe ut eit sodastream feste men kan godt dele både CAD og STL filene.
 
Tilbake
Topp