Temperatur

:) Hehe. Nei, du må ha ledninger gående inn i kjøleskapet hvis du skal
bruke den. Den har intern føler i motsetting til ut-200.
 
Må det da kobles ledninger til denne? Siden føleren sitter i selve boksen?
Hvordan kobles det ledninger til denne?
 
Den fungerer som en bryter, som skruer strømmen av og på til kjøler/varmer. Så du setter
den på ledningen mellom kjøleskapet og vegguttaket. Det eneste du trenger ved siden av er
skjøteledninger, sånn at du har lang nok ledning og kan ha termostaten inni kjøleskapet.
Håper det var bedre forklart denne gangen.  :)
 
espen_aa skrev:
Den fungerer som en bryter, som skruer strømmen av og på til kjøler/varmer. Så du setter
den på ledningen mellom kjøleskapet og vegguttaket. Det eneste du trenger ved siden av er
skjøteledninger, sånn at du har lang nok ledning og kan ha termostaten inni kjøleskapet.
Håper det var bedre forklart denne gangen.  :)

Det er nok ikke usannsynlig at du kan flytte føleren ved å lodde den ut og bruke en kabel med lav egenmotstand:)
Tenkte jeg skulle prøve på det:)
 
@mikslen
Det hadde vært knall å få til. :) Jeg vet ikke hvor jeg skulle begynt engang.
Og jeg har ikke lyst til å ødelegge den jeg har. Sikkert mange son hadde
vært interessert i en billigutgave av ut-200, så si gjerne ifra hvis du greier det.
 
@toters86
:)
Funker greit ja. Den har kun justering på
hele grader, men det holder til mitt
formål (foreløpig). Den har også litt
tids-delay, så den driver ikke å skrur av
og på ved midlertidige variasjoner i
temperatur. 
 
espen_aa skrev:
@mikslen
Det hadde vært knall å få til. :) Jeg vet ikke hvor jeg skulle begynt engang.
Og jeg har ikke lyst til å ødelegge den jeg har. Sikkert mange son hadde
vært interessert i en billigutgave av ut-200, så si gjerne ifra hvis du greier det.

Fikk bygd denne i går kveld. Det fungerer jo greit, men siden det ikke er varme og kjøletrinn så vil alltid ett trinn ligge inne. Jeg løser det ved å sette kjøleskapet på laveste effekt og kun en lyspære med lav effekt i kjøleskapet.
Temperaturen trengte ikke å kalibreres da den var <1 grad avvik fra reell temperatur.

IMAG0096.jpg


IMAG0097.jpg
 
mikslen skrev:
Fikk bygd denne i går kveld. Det fungerer jo greit, men siden det ikke er varme og kjøletrinn så vil alltid ett trinn ligge inne. Jeg løser det ved å sette kjøleskapet på laveste effekt og kun en lyspære med lav effekt i kjøleskapet.
Temperaturen trengte ikke å kalibreres da den var <1 grad avvik fra reell temperatur.

Det var kjapt! :)
Vil det være vanskelig å ta fra hverandre termostaten for en ukyndig tror du? Og, var føleren lett å forlenge?
 
espen_aa skrev:
mikslen skrev:
Fikk bygd denne i går kveld. Det fungerer jo greit, men siden det ikke er varme og kjøletrinn så vil alltid ett trinn ligge inne. Jeg løser det ved å sette kjøleskapet på laveste effekt og kun en lyspære med lav effekt i kjøleskapet.
Temperaturen trengte ikke å kalibreres da den var <1 grad avvik fra reell temperatur.

Det var kjapt! :)
Vil det være vanskelig å ta fra hverandre termostaten for en ukyndig tror du? Og, var føleren lett å forlenge?

Den var grei å ta fra hverandre og føleren er veldig enkel å forlenge siden det ikke var nødvendig å lodde, MEN tror det er billigere å kjøpe en på ebay. Jeg trengte skapet i helga til brygging og kunne ikke vente.

Du trenger blant to stikk fra Clas Olson à 50,-
Litt ledning RK 1,5mm2 burde holde. (Hadde en god del liggende)
Krympestrømpe fra nærmeste bensinstasjon 10,-
Koblingsboks, fra Clas 150,-
PG-Nipler (Hadde noen liggende)
En ledning med kontakt på. (Tatt fra en gammel pc)
Ledning for skjøting av føler (Tok fra en gammel lader)
1 stk. Mini-Rele 230VAC (Hadde liggende, men kan bruke denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161797387)

Fordelen med denne boksen er at når regulatoren kommer fra EBAY så kan den smettes inn i samme boksen og VIPS! ferdig.

Beklager hvis jeg stjeler tråden toters86!
 
@mikslen
Ok, takk for infoen! Jeg får se hva det blir til, mulig en ekstra kontroller med føler fra ebay er tingen
når jeg kan vente litt. Selv om det hadde vært artig å prøve å bygge en selv.

espen
 
Tilbake
Topp