magne1972 skrev:Stc-1000 har ikke probe, men sensor, termisk sådan. Alle 10K ohms passer tror jeg. (mange typer på ebay f.eks.)
Har du et kjøleskap eller en fryser som trekker 10A, annbefaler jeg å skifte den ut
Et "vanlig" kjøleskap trekker mellom 50-200 watt etter type og størrelse. Det vill si godt under 1A
Ber om litt hjelp her for ikke å lage enda en tråd om STC-1000.. Jeg har koblet opp min STC-1000 med to støpsler ut (varme og kulde). I første omgang er det bare kjøling jeg skal bruke. Jeg har koblet kontakten til kjøleskapet inn i STC-1000, da jeg helst ønsker å unngå "mekking" på kjøleskapet (altså, bytte ut STC-1000 med skapets eksisterende termostat).. Mitt problem er at jeg hører dette klikket når STC-1000 setter i gang kjøling, men kjøleskapet får ikke strøm (ikke noe lys i skapet). Jeg har testet koblingen til STC-1000 og det funker fint med en lampe og hårføner. Så jeg er rimelig sikker på at koblingen er ok.
Kjøleskapet er et ca. 1,40m høyt kjøleskap uten frysedel. Det står R600a på kompressoren, noe jeg forstår betyr at det er et relativt nytt skap. Sitatet jeg har inkludert sier at et kjøleskap som regel trekker godt under 1A, kan ikke tro det er noe annerledes for min del (jeg finner ikke noe info på kjøleskapet..)? Og kjøleskapet kan vel ikke trekke over 10 ganger så mye under oppstart? Noen som har noe ideér?