The electric brewery

Drechsler

Norbrygg-medlem
Er det noen som har bygget dette på østlandet? Har nemlig fått meg et helt rom med sluk, vann og nok strøm til å evt få bygd dette i kjelleren. Er dessverre under gjennomsnittlig hendig  :noway: så dette er ikke noe jeg gir meg utpå på egenhånd. Hvis noen kunne hjulpet meg med dette ville det vært supert  :skitbra:

Mistenker dog at jeg kommer til å fortsette med speidelen pga at det oppsettet ikke er gjort i norge... den kommer til å se litt stusselig ut i det store rommet  :yes:
 
Dette er bryggeriet i Fredrikstad ser vel bra ut!
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,8661.msg80073.html#msg80073
 
Drechsler skrev:
Er det noen som har bygget dette på østlandet? Har nemlig fått meg et helt rom med sluk, vann og nok strøm til å evt få bygd dette i kjelleren. Er dessverre under gjennomsnittlig hendig  :noway: så dette er ikke noe jeg gir meg utpå på egenhånd. Hvis noen kunne hjulpet meg med dette ville det vært supert  :skitbra:

Vi vurderer å bygge et bryggeri inspirert av the Electric Brewery. De viktigste endringene blir nok separat HERMS, andre kjeler (evnt varmtvannsberedere), mer effekt i elementene og at det skal drives av 2x 16A kurser så man slipper trefase-strøm.
 
Drechsler skrev:
Er det noen som har bygget dette på østlandet? Har nemlig fått meg et helt rom med sluk, vann og nok strøm til å evt få bygd dette i kjelleren. Er dessverre under gjennomsnittlig hendig  :noway: så dette er ikke noe jeg gir meg utpå på egenhånd. Hvis noen kunne hjulpet meg med dette ville det vært supert  :skitbra:

Mistenker dog at jeg kommer til å fortsette med speidelen pga at det oppsettet ikke er gjort i Norge... den kommer til å se litt stusselig ut i det store rommet  :yes:

Jeg gjør det enkelt og bygger det rett frem slik det er beskrevet.
Har bygget kjelene foreløpig, men foreløpig uten elektrisk fyring. Fyrer på gass. Venter med å kople varmeelementene til jeg har bygget ferdig skapet, og elektrikkeren har lagt opp 30 A kursen  :yes:
Men, alle deler er i hus  :skitbra:
 
Martin E skrev:
Håper du ikke bygger det så rett frem at du bygger for 120v anlegg. :p

Hehe, neida, selv 230V er jo beskrevet i minste detalj, så det er jo bare å dilte etter.  ;D
Jeg tegnet, og så på mange gode løsninger på nettet før jeg fant dette oppsettet som var enkelt nok til at jeg kunne sette det sammen. Fant ut at jeg kunne like gjerne bare bygge det som det var, for det så jo greit ut. Men, det er helt sikkert mye som er bedre enn dette oppsettet. Det er jo bare å se på alle løsninger som presenteres her på forumet  :skitbra:

Hvis man skal gjøre det enkelt trenger man bare å kunne sette noen hull i kjelen for gjennomføring til ventiler. Alt annet kan kjøpes. Ville nok vurdere å kjøpe styringsskapet ferdig hvis jeg skulle satse på dette og ikke var allverden interressert (jævla vanskelig ord å skrive rett) i å mekke. Tror faktisk ikke det er noe dyrere enn å bygge selv. Ser av PayPal kontoen at det ikke kan være stort å spare der... Coilen i HLT ville jeg også kjøpt ferdig kveilet. Resten er jo som å bygge Lego.
 
Se mitt bidrag kun som villedene.  ;D Fant ikke igjen eksakt link, men mener det var de pumpene jeg bestilte.

Det beste er selvfølgelig SS304/16, men hva som funker for deg må du velge :)
 
Tilbake
Topp