Audun F skrev:Det kan skyldes lekke korker. Har du sjekka flere flasker?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Jo-Helge skrev:20 grader kan vere litt lavt
Vi har konsekvent brukt litt Nottingham gjær når vi flasker.
Synest vi er sikrere karbonering og vi får fastere gjær i bunnen av flaskene.
Vende og vente er vel det beste trixet
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Per Ivar skrev:Audun F skrev:Det kan skyldes lekke korker. Har du sjekka flere flasker?
Har sjekket to ganger en gang etter 2 uker en etter 3 uker. Har ikke sjekket nå fordi det er ingen bobler å se i flaskene. Tror ikke det er lekke korker.
bulleland skrev:Per Ivar skrev:Audun F skrev:Det kan skyldes lekke korker. Har du sjekka flere flasker?
Har sjekket to ganger en gang etter 2 uker en etter 3 uker. Har ikke sjekket nå fordi det er ingen bobler å se i flaskene. Tror ikke det er lekke korker.
Du sier at du har vendt flaskene og ikke ser bobler.
Kanskje et dumt spørsmål - men har du prøvd å åpne en flaske?
:ilike:Jo-Helge skrev:RDWHAHB og vent
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Tror ikke du skal være redd for usmaker om du karbonerer på 25 grader. Nøgne ø karbonerer vel ved 25 grader+ i noen dager (gjorde) De har visst gått over på kunstig karbonering, iallefall på noen øl.Per Ivar skrev:Det virker som 007 e ekstrem t flokkulerende ja. Øla va glassklar ved tapping. Når jeg tenker meg om trur den har gitt meg karboneringskrøll tidligere også.
Ska gå tilbake til 002. Er det ikke fare for estere ved så høy gjæringstemp som 25 grader?
Da lærte eg noe idag også. Glimrende.glennrlie skrev:Estere utvikles tidlig i gjæringsprosessen, så det trenger du ikke bekymre deg for når det gjelder karbonering.