Tips til billig, stor gryte?

Ofte så står det masse beredere på dyngene, for å slippe bomturer så kan du ta en liten telefonrunde og høre hvis du kan raske med deg en.
Det er alltid en haug på haraldrud, jeg er bare litt usikker på om man får lov til å ta med seg ting ut derfra.
 
Nja tenkte i de baner at kilen holdes nedkjølt av vørteren, akkurat som prinsippet med at du ikke klarer å brenne hull på en ballong fyllt med vann, men kjipt om jeg tar feil da :p
Det stemmer nok for den delen av pluggen som er inni gryta, men jeg tror nok den blir godt svidd fra utsiden.

Edit: Hæ, man klarer vel å svi hull i en ballong full av vann? Jeg veit man kan koke vann i papir, men det med ballongen vil jeg ikke prøve inne.
 
Føles som mye prosjekt for bare 15 liter øl. Fyrer vi først opp et bål og mesker i skogen hadde det vært kult å få en skikkelig batch.
Jeg brygger til ca 12 liter ferdig flasket hver gang, men det er jo klart at det er forskjell på en mann og et helt bryggelag.
 
Den er iallefall knøttliten ut fra bildet.
Det er masse bra, gamle, digre bryggepanner også (bare at de heter "jerngryte" på finn). De koster 100 kr i barteland, og fra 1500 i metropolen. Det hender jeg lurer på om jeg bor på rett plass.
 
Jeg har en 30L alukjele med hull til kran du kan få for 500,-
Kan også selge med gjennomføring og/eller kran om du betaler litt mer
0215a42c4dff74c70948f54bb624ab4c.jpg
 
Tåler garantert mange bål. Blir sort, men det er det hele...
@Fystro BryggeCompagnie, da tar jeg heller gryta fra @msevland. :) 125 kr mer for å slippe turen til indre høres ut som en god deal. Men jeg liker alle de gode tipsa her. Jeg hadde egentlig lyst til å slakte en vvb, men noe sier meg at de blir tunge å bære, tyngre enn gryta, og så er det en del logistikk i en virkelighet med lite tilgjengelig tid.

Har du en blindplugg eller noe til den gryta @msevland? Jeg tror kanskje krana skal få slippe å stå i flammene i noen timer.
 
Tenkte den mest som en joke.. selv om jeg plutselig ser at det kan bli en artig meskeinnredning med litt mods..

Oldschool? Finnes da sikkert noen gamle kobberkjeler på Finn?
I Oslo omegn ? Kan sikkert selge ei slik "vedkasse" til skrotern etterpå til høyere pris enn det du gir for den.. er jo slik de holdt på vettu.. digre kobberkjeler.. hehehe


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tenkte den mest som en joke.. selv om jeg plutselig ser at det kan bli en artig meskeinnredning med litt mods..

Oldschool? Finnes da sikkert noen gamle kobberkjeler på Finn?
I Oslo omegn ? Kan sikkert selge ei slik "vedkasse" til skrotern etterpå til høyere pris enn det du gir for den.. er jo slik de holdt på vettu.. digre kobberkjeler.. hehehe


Sent from my iPad using Tapatalk
I Osloområdet koster sånt en hånd og en arm. I barteland en slikk og ingenting (eventuelle festlige sykdommer får du på kjøpet).
 
Tilbake
Topp