Tips til billig, stor gryte?

erikraude

Norbrygg-medlem
Som noen har fått med seg i tråden Bålbrygging skal vi ut i skogen og lage øl. Nå viser det seg at eieren av den store gryta vi bruker til skyllevann feirer ut på å bruke den på bålet, noe tull om at den kommer til å bli bulkete i bånn. Derfor trenger vi å skaffe en diger gryte ganske snart og helst ganske billig. Noen som har tips om hvor jeg kan finne en gryte i 30-litersklassen i Osloområdet uten å måtte betale en formue? Tenkte å prøve på loppis i helga, men i tilfelle det ikke funker hadde det vært greit med en plan B.
 
Hvis det finnes et utsalg av militært overskuddsutstyr, så er det ofte billige aluminiumskjeler å få tak i der, i alle slags størrelser.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Tok en titt på forsvarsbrukt.no uten å finne noe, men kan se om de har noe på armyshop eller noe.
 
Har ikke Biltema en hyttekjele på 30L? Alu.
Jo, men som noen nevnte, den krana kan bli et problem. Krabbegryte virker optimalt, men de er litt dyre. Fant en til 500-litt på 40 liter, med sil og alt, men så kommer frakt og sånt. Har litt trua på loppis, da.
 
30 liter er ganske svært. Det finners noen rimelige 18-liters kjeler, og så har kanskje Biltema noe.
Føles som mye prosjekt for bare 15 liter øl. Fyrer vi først opp et bål og mesker i skogen hadde det vært kult å få en skikkelig batch.
 
Du kan sette i blindplugger i steden for termometeret og krana. Men 1400 + modding er vel litt dyrere enn det som trengs ifht behovet.
 
Du kan sette i blindplugger i steden for termometeret og krana. Men 1400 + modding er vel litt dyrere enn det som trengs ifht behovet.
Ja, det kjennes litt sånn. Har en hyggelig rørleggernabo som skryter av hvordan han alltid har en vvb tilgjengelig når han trenger en tønnegrill. Hvis vi ikke finner en krabbegryte på loppis i helga kan jeg høre om han skaffer en varmtvannsbereder.
 
Ofte så står det masse beredere på dyngene, for å slippe bomturer så kan du ta en liten telefonrunde og høre hvis du kan raske med deg en.
 
Tilbake
Topp