Tips til bra PID controller og hjemmelaget stålkokekar

Bra beskrivelse.

Liten presisering berre: ein PID er i utgangspunktet ei type reguleringsløyfe og er ikkje brukt berre til temperaturkontroll. Det kan vere feks autopilot på eit skip el.l
Dei PID kontrollerane vi kjenner til temperatrregulering har ofte ein autotuningfunksjon. Det er denne som sørgar for at reguleringsløyfa får parameter om ditt system. PID regulatoren er ikkje i seg sjølv sjølvlærande og har ein haug med parameter som kan settast av brukaren eller autotuning for dei som ha det.
 
Pål_M skrev:
Varmeelement: søk på ebay.com 26 £
HE4830 4ft 3000 watt 3 Kilowatt DRY ROD HEATING ELEMENT

PålM: dette varmeelementet her eit slags grønt belegg/lakk. Ser det ut som det løyser seg etter ei tids bruk eller er det fortsatt inntakt? Korleis ser det ut til at elementet klarar seg over tid? Og, eg oppfatta at du ikkje har elementet i kontakt med vørteren men har du ein oppfatning om det på nokon møte avgit smak/lukt til veska det ligg i?

Har du prøvd å fyre opp elementet tørt?
 
Jeg har ikke prøvd elementet "tørt!"

Hvordan det blir over tid er uvist, men mitt er på 3000W og vil sannsynligvis ha alt for stor Watt i forhold til overflate slik at vørteren blir brent.

Det er riktig som du sier: I mitt system kontrollerer jeg temperaturen i en liten 10 L kjele  med 2 x 3000W (noe som egentlig er overkill, men den ble bygd slik for stegmesking i tankene). I den legger jeg kjølespiralen slik at vørteren pumpes gjennom denne. Fungere meget bra!

PID kontrolleren brukes også til å styre gjæringstemperaturen med 2 gjæringsbøtter over over/inni hverandre. I den nederste har jeg en 200W akvarie varmeelement og vann!

pål
 
Eigentleg så trur eg ikkje sviing av vørter  er eit problem med det elementet der. Har leita ein del og ikkje funne fasit men på amerikanske forum blir 50w/sq inch betegne som ultra low watt density. Om ein reknar på ditt element er det i underkant av 70w/sq inch, om ein tek i betraktning at det er 2" "cold ends" og total lengd er 4 fot.
Samanliknar ein med element kalla ultra low eller berre low watt density trur eg dette ligg godt an. Og så fins det og i ein 6 fots versjon såg eg (ebay.co.uk, cateringparts uk).

Har liknande system som du med ca 4m 8mm koparrøyr i ein ståltermos med 2kw element og PID med sensoren på vørter ut frå varmevekslaren og det virkar heilt supert.

Men eg skal bygge nytt og større så eg sjekkar diverse opsjonar. Har eit par slike element som du har, og dei virkar veldig fine til alt mogeleg. Kokekjel feks.
 
Lite spørsmål ang. PID-styring. Jeg har et oppsett som kjører med 3 stk. varmeelementer fra vannkokere. Hvordan vil man måtte gå frem for å få PID-styring på dette? Trenger jeg 3 stk. PIDs og 3 stk tempsensorer for å styre dette? Eller er det noe vis jeg kan komme unna med kun én PID og en sensor?
 
Du klarar deg med ein PID og ein sensor (EDIT: forutsatt at alle tre elementa er i samme gryte sjølvsagt). Om du forsyner elementa frå forskjellige kursar må du ha eit solid state relay på kvart element. PID'en kan styre alle tre SSR utan problem.

Ein annan ting er om du treng PID. Det er ein kokekjele eller? Det du treng er effektregulering og det kan du oppnå ved å koble inn eit element om gangen. Det er ein del PID'ar som har ein manuel mode som gir deg mogelegheit til å styre elementa manuelt frå 0-100% pådrag. Då virkar den som ein effektregulator med temperaturavlesing i displayet.

Om det er til mesking vil ein PID med tre SSR vere tingen.
 
protto skrev:
Du klarar deg med ein PID og ein sensor (EDIT: forutsatt at alle tre elementa er i samme gryte sjølvsagt). Om du forsyner elementa frå forskjellige kursar må du ha eit solid state relay på kvart element. PID'en kan styre alle tre SSR utan problem.

Ein annan ting er om du treng PID. Det er ein kokekjele eller? Det du treng er effektregulering og det kan du oppnå ved å koble inn eit element om gangen. Det er ein del PID'ar som har ein manuel mode som gir deg mogelegheit til å styre elementa manuelt frå 0-100% pådrag. Då virkar den som ein effektregulator med temperaturavlesing i displayet.

Om det er til mesking vil ein PID med tre SSR vere tingen.
Det var mest meskekaret jeg siktet til ja. Takk for gode svar. :)
 
Så dersom man har 2 x 2kW elementer på en kurs og 1x 2kw element på en annen kurs, trenger man en PID som kan styre alle tre, og en SSR til hver kurs, altså 2?
 
SSR'en er berre ein elektronisk brytar som slår deg på når du gir den ein styrestraum. PID'en kan gi sturestraum til nesten så mange som helst. Og Martin, ja, du klarar deg med to.
På ebay får ein billege SSR. bl.a. i pakkar på 4 eller 6, og det kan vere greit å overdimensjonere litt, dvs om du har 2x2kw trekker dette ca 17-18A. Då ville eg minimum hatt 25A SSR med kjøleribbe, eller enda bedre 40A SSR med kjøleribbe.
 
Gir en PID spenning på utgang, eller virker den bare som en bryter?
Jeg har en stk http://cgi.ebay.com/Dual-Digital-F-C-PID-Temperature-Controller-Control-E12-/220738014354?pt=BI_Electrical_Equipment_Tools&hash=item336502cc92 som jeg skal bruke til å styre to SSR releer.

Jan Arild
 
protto skrev:
SSR'en er berre ein elektronisk brytar som slår deg på når du gir den ein styrestraum. PID'en kan gi sturestraum til nesten så mange som helst. Og Martin, ja, du klarar deg med to.
På ebay får ein billege SSR. bl.a. i pakkar på 4 eller 6, og det kan vere greit å overdimensjonere litt, dvs om du har 2x2kw trekker dette ca 17-18A. Då ville eg minimum hatt 25A SSR med kjøleribbe, eller enda bedre 40A SSR med kjøleribbe.

Jeg veit at det egentlig er litt mye, men når jeg bygger et 50-litersbryggeri har jeg veldig lyst til at det kan kjøres på "vanlige" kurser, altså maks 16A. Dermed hadde jeg tenkt å trekke 17-18 A fra en 16A-kurs, og 8-9 A fra en annen kurs (på 10/16 A). Da går det vel ikke an å ovedimensjonere bare SSRen? Har det noe for seg?
 
SSR'en må tole straumen. Den er gjerne rata til 25A, men det er max og forutset at den har ordentlig kjøling. Det har ingenting med kursen å gjere.

4kw på ein 16A går sikkert for ein times kok utan at eg har testa. Det kjem an på kva karakteristikk det er på sikringen kor fort den ryk ved overbelastning, altså ikkje berre straumtrekket.

Martin, om du brukar eit 25A SSR på kvart element har du sikra deg bra for SSR'en sin del, og du kan fortsatt koble to av dei på samme kurs om du vil.

PID' en gir spenning på ein utgang der ein boblar til SSR'en ja, men pass på å kjøp PID med SSR utgang for det er ikkje alle som har det.
 
Er det noen som har et bilde av et oppsett med vannkoker ev. Ståltermos ? Kunne tenkt meg å se hvordan temperaturføleren er festet til utgangen av varmeveksleren.
En annen ting jeg lurer på er om det er mulig å montere temperaturmåleren på selve kjelen og bruke kokeplate under som varmekilde ? Har en kjele med volum på ca 15 liter til kok.
 
Temperaturføler festet i en T-kobling på utgangen av varmeveksleren:
uploadfromtaptalk1462910093171.jpg
Temperaturen i kjelen er ikke så viktig. På maksimal oppvarming kan temp i kjelen være opp mot 100 grader mens vørter ut f.eks er 78 grader.
 
Takk for bilde. Er det triklamp koblinger du har på endene ?
Angående kjelen så mente jeg meskekjelen. Om det var mulig å bruke en kokeplate under den og føler på utgangen til pumpa. Istedet for en ekstern varmeveksler .
 
Takk for bilde. Er det triklamp koblinger du har på endene ?
Angående kjelen så mente jeg meskekjelen. Om det var mulig å bruke en kokeplate under den og føler på utgangen til pumpa. Istedet for en ekstern varmeveksler .
Jepp, det er triclamp.
Det burde gå an hvis du har litt avstand fra bunn av gryta opp til mesken, f.eks med silbunn og en del volum under den. Blir vel en avart av RIMS. Risikoen er at mesken blir varmet opp direkte og for mye.
 
Jeg sirkulerer med pumpe og har temperaturføleren til PID montert rett etter kranen på meskekjelen.
Stegmesker med dette oppsettet.
Planlegger/ønsker meg en kompakt HERMS, men har ikke det enda.
PID.jpg

edit: har falskbunn i kjelen. 1 liter volum under falskbunnen.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp