To nye etiketter... :)

Mine etiketter til lauget vårt sofar. Er i tankeboksen på å gjøre noen endringer, da jeg personlig ikke er helt fornøyd. (Yrket mitt..)
Kvaliteten på etikettene er litt overkill, print folie, med matt laminat finish.

Enkelte av disse har desverre havnet i tidsklemma og ble derfor litt hastverk.
 

Vedlegg

  • Trasken Bryggerlaug - Etiketter.jpg
    Trasken Bryggerlaug - Etiketter.jpg
    400,5 KB · Sett: 406
  • IMG_20140411_194710 (Medium).jpg
    IMG_20140411_194710 (Medium).jpg
    136,6 KB · Sett: 380
  • IMG_20140524_184934 (Medium).jpg
    IMG_20140524_184934 (Medium).jpg
    151,9 KB · Sett: 388
  • IMG_20140623_203605 (Medium).jpg
    IMG_20140623_203605 (Medium).jpg
    222,5 KB · Sett: 378
Da er siste batch nesten ferdig og står nå siste uka til karbonering. Hadde en prøvesmaking i helga og fikk laget ferdig etikettene
 

Vedlegg

  • Batch_4.jpg
    Batch_4.jpg
    156,7 KB · Sett: 203
Ja noe sånnt. Planen er å prøve uten vatme. Så får jeg heller ettermontete det hvis det ikke blir noe bra.
 
Madammen og ei venninne kjører 2x30-årslag til helga, så i tillegg til et par fat Best Bitter (en ESB som ikke nådde helt opp OG-messig), måtte jeg frem med BeerGun'en (hvis det er lov å si) og få over noe mer på flasker. Dermed ble det et par enkle etiketter:

x39193.png


hx6b2h.png
 
Hva printer dere ut etikettene på? Hvilket program funker bra til å lage etiketter?

Om du går for papiretiketter med lim så funker det med både blekk og laser A4 printer. Da kan du sette opp design i Word for eks.

Normalt så bruker jeg en Seiko Eco Solvent plotter med folie og designer i Corel Draw x6, men dette er ikke utstyr mannen i gata somregel har tilgang til.

Brukte papir metoden til ett 30års lag, og det var mye enklere ;) Herma(?) papir 6x9cm eller noe, kjøpt på Staples.
 
Om du går for papiretiketter med lim så funker det med både blekk og laser A4 printer. Da kan du sette opp design i Word for eks.

Normalt så bruker jeg en Seiko Eco Solvent plotter med folie og designer i Corel Draw x6, men dette er ikke utstyr mannen i gata somregel har tilgang til.

Brukte papir metoden til ett 30års lag, og det var mye enklere ;) Herma(?) papir 6x9cm eller noe, kjøpt på Staples.

Hvordan får man kun printet ut på etiketten. Må det settes opp på forhånd?

Takk for tips. Jeg har en vanlig blekkskriver som jeg har tenkt å bruke.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp