Kan poste svaret jeg fikk fra Mr. 1318 himself. (Torvald hos Kinn).
"Hei Aleksander! Og takk for sist ja, alltid hyggeleg å møte forum folk i person
.
Dette burde eg kunne hjelpe deg med
.
Du skummer ca. 24-35 timer etter pitching, men du må sjå på krausen om den er klar for skumming. Det skal vera eit tjukk/høgt lag med løst såpebobleskum på ølet, og det vil være ein del brune proteinrester. Det er proteinane som i huvodsak skal vekk (det brune av skummet).
Skummingsteknikk: tenk at du skal ta vekk kun øvertste del av skumlaget, og at du helst ikkje skal eksponere ølet (man skal helst ikkje sjå ølet altså). Og heller ikkje la spade/skei komme i kontakt med ølet (kun skummet altså). begyn med spade/skjei i midten av karet, dra spaden midt i krausen, rett ut til veggen av karet, opp langs veggen og ut. Så gjør du bare dette til du har fått vekk 90-95% av dei brune proteinane.
Gjærhausting skjer på dag 4, men også her må du sjå etter teikna. krausen skal sjå ut som tjukk seig hjernemasse ;D . Da gjær du litt anna enn ved skumming. La spaden gå skrått gjennom krausen og litt ned i ølet, så drar du med deg gjæra mot veggen,løft litt opp og slipp øle forsiktig ut av skeia, ta det ut og gjenta til du har ønska mengde gjær
.
Me bruker skjelden gjær etter 1 veke, men du kan nok bruke det opp til 2 veker.
Oppbevaring, sida man tar ut gjær så tidleg, vil evt øl man får med ikkje vere heilt utgjæra. Derfro er det lure å ikkje fylle beholder for full, og forsegle med aluforlie eller løs lokk. Det aller enkleste vil eg tru er ein liten kjele med løs lokk oppå, forsegla med aluminiumsfolie rundt lokket.
Skål!
Torvald"