Jeg har ikke prøvd, men jeg kan se for meg at malten flyter opp og så blir dratt ned i over-flow-røret. Det er greit at malten forblir i maltrøret, både for å sikre at du får mest mulig sukker ut, og at du blir kvitt malten når du er ferdig å skylle.
Jeg bare spekulerer her; jeg tviler på at det har så mye å si for effektiviteten, for malten vil uansett være i kontakt med vannet/vørteren hele tiden. Men jeg tipper du får alvorlige problemer med tett filter. Dette kan du vel unngå ved å strupe flowen slik at ingenting renner over i over-flow-røret.
Stemmer. Tenker jeg prøver neste gang jeg brygger. Ønsker å prøve og se om det hjelper å røre litt underveis i meskingen for å se om effektiviteten øker (som mange mener). Tar bare vekk toppristen og justerer flyten.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.