trådbank?

Bård

Norbrygg-medlem
Ønsker meg en funksjon som gjør at jeg kan legge de trådene jeg finner interessante i en "bank". Kan ikke legge hver eneste tråd i bokmerker både på jobb, hjemme, laptop, mobilen osv..

Bruker mye tid på å søke opp tråder jeg har vært innom, eller synes å huske at det sto noe interessant..
 
Bård skrev:
Ønsker meg en funksjon som gjør at jeg kan legge de trådene jeg finner interessante i en "bank". Kan ikke legge hver eneste tråd i bokmerker både på jobb, hjemme, laptop, mobilen osv..

Bruker mye tid på å søke opp tråder jeg har vært innom, eller synes å huske at det sto noe interessant..

Enig, Favorit-greier hadde vært smart, eller som i gmail, stjernemerke poster/tråder, men det er nok... mye å forlange.
 
Ikke sett noe sånt på noen SMF-forum jeg er medlem på, men en greie det går ann å gjøre er å bruke "varsle"-funksjonen (se bilde) på tråder man finner interessante, og så gå inn på profilen sin, "varsling og e-post" og velge hva slags varsler du vil ha på tråden (gjerne "ingenting") og der ligger det og en oversikt over hva du har valgt at du vil ha varsel på.
Ikke akkurat en "bank", men kanskje enklere enn å bruke bokmerker (eller...søkefunksjonen på forumet? ;) )
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2011-05-03 kl. 23.59.20.png
    16,8 KB · Sett: 180
Smart!, bruker mye varsling, men tenkte ikke på at du kan få en liste over de emnene du har varsling på.. :)
 
Bård skrev:
Kan ikke legge hver eneste tråd i bokmerker både på jobb, hjemme, laptop, mobilen osv..

Jeg bruker Opera som nettleser som kan synkronisere mellom alle installasjoner (hjemme-pc, jobb-pc, mobil, osv.). I tillegg er bokmerkene tilgjengelige via my.opera.com. Mao. et bokmerke som jeg har lagret på jobb-pc-en er tilgjengelig på hjemme-pc-en, på laptoppen i bryggekjelleren osv.

Det hjelper selvfølgelig lite hvis du f.eks. ikke kan bestemme hvilken nettleser du bruker på jobb-pc-en.
 
Andreas Habel skrev:
Bård skrev:
Kan ikke legge hver eneste tråd i bokmerker både på jobb, hjemme, laptop, mobilen osv..

Jeg bruker Opera som nettleser som kan synkronisere mellom alle installasjoner (hjemme-pc, jobb-pc, mobil, osv.). I tillegg er bokmerkene tilgjengelige via my.opera.com. Mao. et bokmerke som jeg har lagret på jobb-pc-en er tilgjengelig på hjemme-pc-en, på laptoppen i bryggekjelleren osv.

Det hjelper selvfølgelig lite hvis du f.eks. ikke kan bestemme hvilken nettleser du bruker på jobb-pc-en.

Chrome gjør akkurat det samme, men det blir mye bokmerker av noe som burde vært støttet i forumsoftwaren.
 
Anbefaler nettprogrammet Delicious. Dette holder orden på og tar vare på bokmerkene dine. Meget brukervennlig!
 
Tilbake
Topp