Trenger bittesmå o-ringer!

Tor.

Norbrygg-medlem
Er i beit for noen bittesmå o-ringer. Noe tynnere enn 1 mm med 3-4 mm ID. Noen som har gode tips til hvor i Oslo-området jeg kan få tak i sånne? Har ikke tid til å bestille...
 
eller Trelleborg Sealing Solutions Norway AS aner ikke om de her noe utsalg. men de pusher O-ringer
 
Er du litt fingernem er det mulig å lage o-ringer av vulkaniserende tape.

Men usikker på om slik tape er ok ved kontakt mot næringsmiddel over tid, men det kan jo være en ok midlertidig fiks.
 
Er du litt fingernem er det mulig å lage o-ringer av vulkaniserende tape.

Men usikker på om slik tape er ok ved kontakt mot næringsmiddel over tid, men det kan jo være en ok midlertidig fiks.
Oppfatter meg selv som litt handy, men å lage 3x0.8 mm o-ringer regner jeg med er godt utenfor småpirkevnene mine.
Biltema har faktisk 3x1 mm i den boksen, så det duger nesten.

Har gått bort fra opprinnelig (urealistisk) plan og bestilt det jeg trenger fra Utlandet.
 
Skal ikke se bort ifra at du finner dette hos en urmaker. Glemte å sjekke lageret på jobb selv, men kan evt sjekke på Mandag. Ellers finner du nok av urmakere i Oslo.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Skal ikke se bort ifra at du finner dette hos en urmaker. Glemte å sjekke lageret på jobb selv, men kan evt sjekke på Mandag. Ellers finner du nok av urmakere i Oslo.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Jeg får sjekke med en urmaker i Nürnberg på mandag da. :)
Litt mye motstand i ventilen nå...
 
Du sier at den er laget for bruk opp mot forward seal.

Hvis jeg kan bruke den "normalt" så lurer jeg på hva foreløpig pris er. Er den ikke for stiv så vil jeg ha, selv om den kanskje ikke er på markedet enda. Er teleskopleddet tett?

Hvis du bruker den på kraner med ventilering, dvs alt annet enn forward seal, blir det øldusj. Enda ett argument for oppgradering?
Havner vel rundt 500 kr.
Teleskopen er faktisk helt tett. Det trenger den egentlig ikke være, øl/gass ville uansett tatt minste motstands vei gjennom røret.
 
Tilbake
Topp