Trenger en oppskrift fra boka "moderne hjemmebrygging"

Jeg har kjøpt boka 2 ganger allerede, men har lånt den bort til andre, og aner ikke hvor noe eksemplar befinner seg for øyeblikket, så...

Jeg vil brygge "fürstenbrau pilsener", men husker ikke oppskrifta i hodet. Noen som har boka, som kan knipse et bilde for meg? Under ekstraktbrygg.

Brygget dette som første øl for 10-11 år siden, og det ble veldig bra - alle 3-4 batcher av det. Har lyst å prøve igjen, og se hvordan smaken har utviklet seg... :)

På forhånd takk for hjelp!
 
Fürstenbräu Pilsener
3,6 kg Moss maltekstrakt
110 g Saaz humle 3,0 % - 60 min koketid
50 g Saaz 3,0% - 15 min før kokeslutt
20 g Saaz 3,0% - 2 min før kokeslutt
Wyeast #2124 Bohemian Lager flytende ølgjær
23 l vann OG 1,05
 
Moss maltekstrakt?!?? :eek: :eek:
Boka er gammel og Moss maltekstrakt har endret produksjonsprosess. Det er ikke egnet i dag.

Husk også at boka er såpass gammel at det var ei betydelig utfordring å få tak i råvarer. Den kom vel i første utgave før det var lov å selge malt til hjemmebrygging.

Edit: Ser boka kom i 2001. Da hadde det vært lov å selge malt og råvarer i noen år, så det passer jo bedre med at det er spesifisert Wyeast og Saaz.
 
Fürstenbräu Pilsener
3,6 kg Moss maltekstrakt
110 g Saaz humle 3,0 % - 60 min koketid
50 g Saaz 3,0% - 15 min før kokeslutt
20 g Saaz 3,0% - 2 min før kokeslutt
Wyeast #2124 Bohemian Lager flytende ølgjær
23 l vann OG 1,05
Der har vi'n! Takker og bukker, da blir det brygging. :)

Ang. moss maltekstrakt, så husker jeg at jeg fikk med et tillegg til boka som sa at man burde få tak i noe annet enn det, som det ble nevnt over her - det var en gang vanskelig å få tak i gode råvarer.
 
Tilbake
Topp