Heisann
Eg treng hjelp for å finne ut kva eg gjer feil her. Eg har no brygga same brygget 5 gangar. Det er ein smash med red-xmalt og NZ humle.
Eg har eit enkelt biab opsett meska med 15 til 20 literog heiv på vatn etterpå der eg ikkje skylte.
Dei to første øla vart gode, men så har det kome ein astringent/metallisk smak å ølet.
Brygg 1:
9 kg malt - 27 liter på dunken 4x 25 g pacific gem (60-15-5-1min)
gjær wlp007
ingen skylling (vart kjempegod)
Bygg 2:
8 kg malt - 25 liter i dunken 4x 25g galaxy
skylte med ca 5 liter vatn (heilt grei)
Brygg 3:
8 kg malt 1x pac gem 5x motueka (15-5-1-tørr)
safale 04 + wlp007 -skylte med 10 liter
(smakte veldig astringent)
Brygg 4 og 5
7kg malt + 4 x riwaka
gjær burton og safale 04
skylte med rundt 10 liter
(veldig astringent i tre veker, så vart den nesten "normal")
1.
Det eg lurer på er om det kan vere skyllinga, for eg veit ikkje heilt korleis ein gjer det, og blir litt utålmodig.
Eg legg posen med malt i eit gjæringskar og slær vatn over ganske raskt.
Men eg laga ein stout og ein rug ipa på same måte -dei vart normale
2.
EVt. kan det vere infeksjon?
3.
Evt. kan det vere mangelen på karamell-malt? Har eg fått til gjæringa slik at ølet bir for tørt? Har OG på 1012, frå 1060.
4.
Kan det vere malten? Ein kompis seier han får allergisk reaksjon av ølet. Har red-x fargestoff i seg etc, som blir astringent?
5.
Har denne new zealand humlen usmak, eller kanskje Motueka og Riwaka er for svake? Har Galaxy og Pacgem maskert usmaken tidligare?
Sikkert vanskeleg å svare basert på desse opplysningane, men set STOR pris på tips korleis eg kan forbetre prosessen.
Eg treng hjelp for å finne ut kva eg gjer feil her. Eg har no brygga same brygget 5 gangar. Det er ein smash med red-xmalt og NZ humle.
Eg har eit enkelt biab opsett meska med 15 til 20 literog heiv på vatn etterpå der eg ikkje skylte.
Dei to første øla vart gode, men så har det kome ein astringent/metallisk smak å ølet.
Brygg 1:
9 kg malt - 27 liter på dunken 4x 25 g pacific gem (60-15-5-1min)
gjær wlp007
ingen skylling (vart kjempegod)
Bygg 2:
8 kg malt - 25 liter i dunken 4x 25g galaxy
skylte med ca 5 liter vatn (heilt grei)
Brygg 3:
8 kg malt 1x pac gem 5x motueka (15-5-1-tørr)
safale 04 + wlp007 -skylte med 10 liter
(smakte veldig astringent)
Brygg 4 og 5
7kg malt + 4 x riwaka
gjær burton og safale 04
skylte med rundt 10 liter
(veldig astringent i tre veker, så vart den nesten "normal")
1.
Det eg lurer på er om det kan vere skyllinga, for eg veit ikkje heilt korleis ein gjer det, og blir litt utålmodig.
Eg legg posen med malt i eit gjæringskar og slær vatn over ganske raskt.
Men eg laga ein stout og ein rug ipa på same måte -dei vart normale
2.
EVt. kan det vere infeksjon?
3.
Evt. kan det vere mangelen på karamell-malt? Har eg fått til gjæringa slik at ølet bir for tørt? Har OG på 1012, frå 1060.
4.
Kan det vere malten? Ein kompis seier han får allergisk reaksjon av ølet. Har red-x fargestoff i seg etc, som blir astringent?
5.
Har denne new zealand humlen usmak, eller kanskje Motueka og Riwaka er for svake? Har Galaxy og Pacgem maskert usmaken tidligare?
Sikkert vanskeleg å svare basert på desse opplysningane, men set STOR pris på tips korleis eg kan forbetre prosessen.