trygg plass å borre i fryser?

har funnet tak i en liten fryseboks, type matsui 98liter
er bare plass til et stk 19l og et stk 9 liters fat i den, men kjøpte et tårn med 3 kraner, så tenkte
jeg skulle koble på et fat på utsiden, er det noen som vet en trygg plass å borre hull for slangene?
Eller skal jeg bare safe og ta dem gjennom lokket selv om det ikke er like pent?
 
Du kan forlenge takhøyden i boksen ved å sette på en "collar" på godt norsk ;)
Det gjør at du trygt kan borre hull for tappekraner uten å risikere å ødelegge fryseren. Det gjør det også mulig å konvertere den tilbake til normal fryser i etterkant! http://billybrew.com/kegerator-collar
 
vil ikke ha en slik stygg "collar" på den :) den må uansett være kjempehøy ¨for å få et 19l fat til i, da kan jeg heller ha et 12/9l i
Men hjul og et tappetårn på toppen synes jeg høyden ble perfekt slik den er, men skulle gjerne hatt 2 slanger ut i bakkant for å koble på et 3dje fat
på utsiden. er jo greit med plass oppi den, så vurderer og å legge ned en veskefylt "boks" med 10 meter tynnvegget rustfri i, som den utvendinge koblingen kan kjøres gjennom, da vil det bli som disse kjølebag prosjektene som amerikanerne bruker mye
 
Jeg hadde en liten boks der jeg borret hull der kompressoren er montert. Sideveggen bak kompressoren eller hva man skal kalle den. Under fundreringen startet jeg frysen med lokket oppe. Det ble fort rim der kjølesystemet ligger. Og regnet med at varmen hadde tilsvarende fordeling utenfor isolasjonen. Bak kompressoren så det trygt ut, og den virker fortsatt!
 
Slå en "relativt" stor spiker inn der du vil bore, bare forsiktig slik at du såvidt går igjennom skallet, skyv så spikeren inn og beveg den rundt så du merker at du ikke\treffer noe, og så bor hull deretter.
 
Tilbake
Topp