tvangskarbonere for andre gang

Lurer på om noen har erfaring med å tvangskarbonere på nytt etter ølet har blitt flatt...har vært på ferie og fant ut at jeg skulle slå av kjølinga på keezern da den står i et område som fort blir veldig varmt om man ikke får luftet ut på godværsdager. Dette har da resultert i at ølet har blitt flatt.
 
Jeg forstår ikke hvordan øl skal kunne bli flatt fordi det ikke har vært nedkjølt hele tiden?

Jeg tror forøvrig ikke det er noe problem med karbonering for andre gang. Jeg tror heller det er et problem at det har stått varmt, og at du muligens har en lekajse som kan ha gjort det oksidert. Men smaker ølet godt, ser jeg imgenting i veien for å karbonere på nytt.
 
tenkte også det skulle gå greit, hadde også kjølt det ned i 3 dager før første tapping, men kom bare skum. Hadde noen folk over så kjørte litt Co2 gjennom diptuben for å få det roet ned, og dermed kom det i hvert fall noe øl ut, men selvfølgelig flatt og kjedelig. Spør bare fordi jeg har hele tiden har hatt en mistanke om at om man forstyrrer øl som er karbonert blir man bare plaget med skum...
 
Bruk såpevann for å finne lekkasje. Ikke la CO2 stå kontinuerlig tilkoblet før lekkasjen er tettet
 
Uten lekkasje blir ikke ølet flatt. Dersom ølet hadde blitt flatt av å stå varmt / i variabel temperatur, ville alt øl kjøpt i butikk vært flatt...
 
javelgreit, alt lekker og jeg bruker 130.000kr i året på Co2, men hadde satt mer pris på feedback på det med re-karbonering...
 
javelgreit, alt lekker og jeg bruker 130.000kr i året på Co2, men hadde satt mer pris på feedback på det med re-karbonering...
Ingen grunn til å være flåsete. Det er masse hjelp i forumet. Du spør og folk prøver å hjelpe deg. Du får forklart at et øl i et fat som er helt tett ikke kan bli flatt selv om det står varmt. Ta denne infoen til deg. Du har også fått tips om at det ikke er noe i veien for å karbonere en gang nr. 2.
 
Tilbake
Topp