Uformelt Kretsmesterskap i hjemmebrygging i Oslo

Jeg vil gjerne reservere billett til en kamerat av meg, for ordens skyld betaler jeg altså for 2 sammenlagt.
Legger ved navnene til pengetransaksjonen.

For de som er interessert kommer jeg til å oppholde meg på GSF nå førstkommende lørdag (17.11) fra kl 13-14. de som har betalt billetter, eller de som ønsker å kjøpe kan da bare komme, så skal vi nok få en orden på greiene.

GSF finner du her.
Funka urlen? (krysser fingre)

Forøvrig sikkert lurt for deltagere å stikke innom for å se litt på forholdene og hilse på samtidig..

Jeg stiller kun med to brygg, sammen med en kompis. Ser at jeg  er satt opp i oversikten to ganger i oversiktenger med totalt tre brygg.

Kan noen av dere som skal være med her låne meg et 2 fat?
Skulle gjerne hatt dem innen onsdag 24. november, kan hente i sentralt østlandsområde (dvs Halden - Gamlebyen og litt nordover).

Som takk skiftes alle pakninger/o-ringer.
Hvis vi (mot formodning) ikke klarer å tømme dem på lørdag kan de evnt byttes mot nyleverte fat fra TyskeStefan. Har bestilt 5 fat fra candirect, men det virker ikke som de planlegger å sende dem med det aller første...

Hei, jeg ville bare stikke frem huet og presentere det. Jeg er AxelH sin kompis som er påmeldt her i dette kretsmesterskapet. Gleder meg!

På grunn av omstendigheter jeg ikke tør snakke om ennå stiller jeg (vi) med kun 16 liter på flaske. Beklager det.

Christian Magnus skrev:
Hei, jeg ville bare stikke frem huet og presentere det. Jeg er AxelH sin kompis som er påmeldt her i dette kretsmesterskapet. Gleder meg!

På grunn av omstendigheter jeg ikke tør snakke om ennå stiller jeg (vi) med kun 16 liter på flaske. Beklager det.

Tok prøvesmakingen overhånd? Vi får vel si at det går bra, men la nå for guds skyld resten være til lørdan.  ;)

PS: vil det si at 2 brygg på 19l har krympa til 1 brygg på 16 liter? Bare sånn at jeg har oversikten her..

RawRoffe skrev:
Kan noen av dere som skal være med her låne meg et 2 fat?

Glem det!
Fatene fra Stefan står på lastebilen, de kommer frem i tide.

Bård: da stiller jeg med 2 fat á 19 liter (+ kanskje noen flasker robust porter)

Admiral Alke skulle stille med 1 fat FF og en kasse flasker.  Hoegaarden-klon av Forbidden Fruit som hadde stått til gjæring i 1.mnd og var "planlagt" for denne anledningen gikk rett til helve.. for å si det mildt. Stiller da i det minste -men kun med 24 halvlitere med andre godsaker. Sånn er det bare. Stikker innom en tur i morra for å si hei.

Mvh AA

Auauauau det var triste nyheter. Alltid sørgelig når brygg går i kloakken. Ingen måte å redde brygget på?

nei dessverre. Hadde store forhåpninger til de 30 liter jeg laget. Lukt og farge er upåklagelig og minner veldig om en god FF men smaken tilsier at den har gjæret for godt ut, OG-1073FG og FG på 1010, mangler fruktigheten og sødmen, masse alkohol,, en totalskuff, rett i dass!  ja ja..

Admiral Alke skrev:
nei dessverre. Hadde store forhåpninger til de 30 liter jeg laget. Lukt og farge er upåklagelig og minner veldig om en god FF men smaken tilsier at den har gjæret for godt ut, OG-1073FG og FG på 1010, mangler fruktigheten og sødmen, masse alkohol,, en totalskuff, rett i dass!  ja ja..
Huff da.
Dass er dog ofte en dårlig løsning.
Den hadde sikkert blitt bedre med lagring.
En såpass sterk og tør øl trenger gooood tid.

neste gang...
je

Tilbake
Topp