1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Unitank og/eller Glykolkjøler erfaringer

En tråd i 'PerfectBrew og div andre brands' startet av Grevling, 7 Apr 2018.

1. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Null stress å tappe skumfritt på spike sin unitank på drøye 10psi ihvertfall :D

2. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dere med unitank, trykksetter/tilfører dere co2 via brusesteinen, eller har dere en annen metode å få satt trykk på tanken utenfra etter feks dump av trub eller etter at en har tørrhumlet?
    Hvor mye trykk har dere når dere dumper?

3. Botnen

Botnen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg setter trykk på blow off røret. Kjøpt tc med 1/4mfl.

Ekornskurken liker dette.
  4. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Aha takk for svar. Så da har du den etter ventilen, slik at du får stengt, da du sikkert ender opp i en liten slangestuss og en jg kobling. Jeg så for meg at det kunne være praktisk å ha en tc med ballock gass inn en eller annen plass, da den stenger selv.

Har du i hodet hvor mye trykk du har hatt ved dump av trub?

5. Botnen

Botnen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har satt den etter ventilen ja. Vis du bruker brusesteinen under overføring, så vil den ofte lage endel skum i tanken. Det eneste jeg ikke liker med å bruke blow off røret, er at det kan være endel størknet gjær i røret, føles litt skittent ut avogtil

Ekornskurken liker dette.
  6. kfladseth

kfladseth
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg har prøvd den andre versjonen, den med to 1,5" tri clamp flenser. Jeg sliter med vask av lokk og øverst på veggen. Skal tro om det er mulig å borre opp spor lengre opp på ballen slik at den også rengjør lokket.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del denne siden