UT-200 bruksanvisning på engelsk?

Her er en kort bruksanvisning skrevet av mojo i sin tid:

Bruk venstre knapp for å velge EIN (på) og AUS (av), og bruk + og - til å justere av- og på-temperaturene. De blir lagret når du trykker videre på venstreknappen. Lurt å sjekke om det står riktig, kühlen (kjøle) eller heizen (varme), i displayet når du har programmert den. For å varme bruker man en EIN-temperatur som er lavere enn AUS-temperaturen.

Enkelt og greit.

svensk

http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/600000-624999/615910-an-01-sv-Universal_Termostat_UT100.pdf

Intressant : Sensorn lämpar sig för temperaturmätning från -40 °C till +99,9 °C. Den är vattensäker och kan användas för att mäta vätskors temperatur.

Stemmer dette for UT-200 også da, tenker jeg?...

Jeg oversatte den fra tysk til norsk da jeg kjøpte den i fjor. Se vedlegg :)

Vedlegg

• Bruksanvisning UT 200 - Norsk.pdf
    239,8 KB · Sett: 257
hm, står ingenting om det i bruksanvisningen til UT-200 gitt... Jeg har teipa fast ett Whitelabsrør med vann i, som jeg har føleren nedi. Regner med det blir knall. Det er kun selve føleren som er nedi, ikke ledningen, så da går det sikkert greit.

Hallstein skrev:
Intressant : Sensorn lämpar sig för temperaturmätning från -40 °C till +99,9 °C. Den är vattensäker och kan användas för att mäta vätskors temperatur.

Stemmer dette for UT-200 også da, tenker jeg?...

Vel, ifølge den orginale bruksanvisningen (http://www.elv-downloads.de/Assets/Produkte/8/837/83738/Downloads/83738_ut200_um.pdf) står det:

"Hinweis:
Der Temperaturfühler ist nicht für den dauerhaften
Betrieb in Flüssigkeiten geeignet!"

hvilket kan oversettes med:

"Merk:
Temperatursensoren er ikke egnet for kontinuerlig drift i væsker!"

Så det er vel ikke anbefalt i hvert fall ;)

hm, rart. Jeje. Odland sa i en annen tråd her at han hadde hatt den i drift i 2 år, men vi får vente å se ! :)

Anbefalt fra produsent vs. opplevd praksis sammenfaller vel ikke alltid :) Den er vel der som disclaimer først og fremst regner jeg med. Kjør på!

Tilbake
Topp