Utgått ferskgjær

Har ikke opplevd noen endring som sagt. Hva som er billig vet jeg ikke, men det blir sjelden billig å handle fra utlandet, og det er der det er gøy gjær:)
Interessant! Hvor og hvordan bestiller du gjær fra utlandet? Pris? Har hørt at det er noe man egentlig bør gjøre, spesielt med humle! Nå sporer jeg litt av, men som trådstarter tar jeg meg denne friheten
 
Nei, jeg er ikke noen konspirasjonsteoretiker. Men syns de er så åpen i sitt arbeid og rådgiving at det blir en innrømmelse av at vi ikke ennå har noen absolutte vedtatte sannheter når det kommer til gjær.

Helt enig. Skjønt det er en del ting som virker rimeligere enn andre. Vi foretar en del valg i praksisen vår, og jeg er temmelig sikker på at det i de fleste tilfellene ikke er likegyldig hva vi velger.

Men jeg er jo ikke alltid sikker på at mine valg er udiskutable:).
 
Interessant! Hvor og hvordan bestiller du gjær fra utlandet? Pris? Har hørt at det er noe man egentlig bør gjøre, spesielt med humle! Nå sporer jeg litt av, men som trådstarter tar jeg meg denne friheten
Jeg foretrekker å ta det med når man reiser selv eller andre tar det med. Kjøp direkte fra utenlandske butikker kan være vanskelig. Mange vil ikke sende og frakten kan ende som et lite statsbudsjett.
Eks: 10 rør fra Heffebank, altså Weihenstephans gjærbank kom på 4500,-
 
Jeg foretrekker å ta det med når man reiser selv eller andre tar det med. Kjøp direkte fra utenlandske butikker kan være vanskelig. Mange vil ikke sende og frakten kan ende som et lite statsbudsjett.
Eks: 10 rør fra Heffebank, altså Weihenstephans gjærbank kom på 4500,-
Herremin, det hørtes ikke ut som god butikk for kjøper nei. Er eksempelet gjennomført, eller teoretisk?
 
Tilbake
Topp