Utleie/lån av corneliusfat i Trondheimsområdet

HåvardK

Norbrygg-medlem
Vet ikke om dette er riktig underforum, men tar sjansen:
Jeg har tatt på meg å brygge til en stor bursdagsfest i slutten av august, og oppdragsgiver trenger i denne anledning å låne/leie corneliusfat til 80-100 liter hjemmebrygg. Siden de ikke brygger selv, er muligheten for å kjøpe fat ikke veldig aktuell, og jeg har vel det jeg trenger av fat for eget bruk.
Jeg (egentlig oppdragsgiver) er derfor på utkikk etter en god løsning på denne utfordringen. Trenger vel egentlig fatene fra midten av juni, siden bryggene optimalt sett også skal lagres noe. Tips mottas med stor takk.
 
Forslag: Kjøp fat og selg de brukt på forumet her eller finn.no etterpå. Det du taper dekker oppdragsgiver som "leie".

Lykke til. :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk
 
Forslag: Kjøp fat og selg de brukt på forumet her eller finn.no etterpå. Det du taper dekker oppdragsgiver som "leie".

Lykke til. :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk
Takk for respons. Akkurat den tanken har streifet meg også, så det kan se ut som om det blir utfallet. Hva er rimelig nedslag på prisen på et fat som har vært brukt én gang, da?
 
Slå av en hundrelapp? Vet ikke helt, men brukte fat ser ut til å gå for mellom 700 og 1000. Søk på cornelius på finn. :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk
 
Hva med bryggerifat? Er det ikke pant på disse, type 300. Så cash ut for noen bryggerifat, lagre på de, og når det er bursdag så kan man vel leie et tappetårn. Når alt er over kan bryggerifatene returneres og man får igjen panten for de. Jeg tror det virker slik iallefall, andre her vet bedre.
 
Tilbake
Topp