Utstyrsprofil til Godliabryggeriet for Beersmith

pernod

Norbrygg-medlem
Heisann,

Jeg var observatør da Per Øyvind brygget i går, noe som var veldig interessant. Har kun brygget BIAB selv, så det var spennende å se et vaskeekte 3V bryggeri i aksjon.

Etterhvert blir det nok aktuelt å brygge en batch selv, og da lurer jeg på om noen har en beersmith utstyrsprofil for oppsettet som de har lyst til å dele? Jeg kan alltids smøre sammen noe selv, men jeg antar at jeg ikke er den eneste som kan trenge en profil etterhvert som bryggeriet tas mer i bruk.
 
Tror ikke noen har laget det enda. Jeg ender som regel opp med å sette 80% utbytte, og ender da ca opp der jeg forventet å ende opp :)
 
pernod skrev:
Heisann,

Jeg var observatør da Per Øyvind brygget i går, noe som var veldig interessant. Har kun brygget BIAB selv, så det var spennende å se et vaskeekte 3V bryggeri i aksjon.

Etterhvert blir det nok aktuelt å brygge en batch selv, og da lurer jeg på om noen har en Beersmith utstyrsprofil for oppsettet som de har lyst til å dele? Jeg kan alltids smøre sammen noe selv, men jeg antar at jeg ikke er den eneste som kan trenge en profil etterhvert som bryggeriet tas mer i bruk.

Jeg har begynt å smøre sammen en profil, tar med vekt og veier kjelene når jeg skal stikke om (forhåpentligvis i morgen hvis jeg får tak i nøkkel...)
 
Per Øyvind Arnesen skrev:
Jeg har begynt å smøre sammen en profil, tar med vekt og veier kjelene når jeg skal stikke om (forhåpentligvis i morgen hvis jeg får tak i nøkkel...)

Det tok 2 minutter, så har Carl avtalt at han kommer med nøkkel i morgen :)
 
Per Øyvind Arnesen skrev:
Jeg har begynt å smøre sammen en profil, tar med vekt og veier kjelene når jeg skal stikke om (forhåpentligvis i morgen hvis jeg får tak i nøkkel...)

Kjelene veier ganske nøyaktig 10kg (meskekjelen veier 9,97Kg). Er denne profilen helt på jordet?
 

Vedlegg

  • Godlia.GIF
    Godlia.GIF
    25,9 KB · Sett: 546
Per Øyvind Arnesen skrev:
Per Øyvind Arnesen skrev:
Jeg har begynt å smøre sammen en profil, tar med vekt og veier kjelene når jeg skal stikke om (forhåpentligvis i morgen hvis jeg får tak i nøkkel...)

Kjelene veier ganske nøyaktig 10kg (meskekjelen veier 9,97Kg). Er denne profilen helt på jordet?

Har du justert disse innstillingene siden du skreiv dette?
 
Fint å se at flere som brygger i (på?) Godlia bruker Beersmith. Har skaffet meg dette programmet i PC + iOS form. Er fremdeles ganske fersk på brygging og nytt medlem i OBL, men skal prøve å komme med noen oppdateringer i denne tråden etter hvert som vi får testet ut noen oppskrifter med denne profilen.
 
Her er en løst basert på den Per Øyvind la opp, men guffet den opp for å passe for 60 liters batcher. Er fremdeles veldig ny i Beersmith, men så virker den grei.

https://www.dropbox.com/s/mpfeec1n4s2ztxx/Godlia%20utstyrsprofil%20-%2017.02.2014.bsmx
 
Tilbake
Topp