Uttak for whirlpool

Vil det fungere å bruke tappekranen i en kjele som uttak for whirlpool med pumpe, eller bør det være et separat uttak lengre opp? Tenkte å bruke whirlpoolarm.
 
Ok. Hva med dimensjon på innsiden av kjelen? Har en slags dip-tube nå som ikke har allverdens indre dim. Fikk den full av kamille-blomst ved første forsøk med oppsettet, men det hadde sikkert ikke pumpa likt heller.
 
Prøv med vann først. Spørs på kraften til pumpa. Min 809 likte ikke diptube, ble for lite saft på innsuget.
 
Nemo problemo med vann. Jeg tenkte mer på at innsuget kan tette seg med trub etc. hvis det har for liten dimensjon. Har en chugger.
 
Right. Spørs jo også på kraften til pumpa, kraftig pumpe kan rive dritt fra hverandre på innsuget, hvor en puny bare blir blokkert.

Hvis du har noe gammel humle og litt sukker til overs så kan du jo simulere litt.
 
Skal teste mer. Det er jo kjekt med dip-tube for å kunne ha glede av god samling av trub i midten. High-Tec-løsningen blir kanskje da å ha et eget innsug med stor dim.
 
Du får glede av samlingen av trub i midten uten diptube og, så lenge du er forsiktig hvis du må tilte kjelen.

Men ja er enig, hadde det fungert med diptube for min del ville det vært gull. Lagt igjen mye mindre i kjelen.
 
Du trenger egentlig ikke bli særlig fattigere. Har du mulighet til å kjøre til nannestad så fikser vi dette gratis. Har for mye biter liggende rundt omkring så prøver å bli kvitt litt.
 
Tipper det var en rimelig forrikende opplevelse. Send PM hvis du er interessert. Har biter til å fikse ei kran for deg.

Har du noe HB (hjemmeBRYGG) så bytter jeg gjerne mot det.

Ellers er jeg jo glad i mafioso-stilen. You owe me one :p
 
Tilbake
Topp