Vandregjær - kveik på farten?

Jeg er også svært interessert i kvekk, driver og bygger gjær bibliotek så interessert i alle sorter, er med på og sende videre til 2 stk.
 
Prøvene ble sendt på torsdag, håper de kommer fram hele...

Prøve er mottatt, men lokket var løsnet. Plastposen rundt gjorde at det ikke ble alt for mye søl. Det var noe gjær igjen i koppen, og den gikk i en starter som står på magnetrøreren min nå.

Når den er klar skal jeg sende videre. Dersom noen i Oslo-området vil stikke innom meg for en prøve, så lar det seg gjøre også.
 
Da kom gjæren hjem i kassa :) . Også her var lokket løsnet men skal lage starter og sende videre av det som lå igjen i begeret.
 
Prøve er mottatt, men lokket var løsnet. Plastposen rundt gjorde at det ikke ble alt for mye søl. Det var noe gjær igjen i koppen, og den gikk i en starter som står på magnetrøreren min nå.

Når den er klar skal jeg sende videre. Dersom noen i Oslo-området vil stikke innom meg for en prøve, så lar det seg gjøre også.
Hei,

Har du en liten slant til overs? Stikker gjerne innom og tar med ei lita prøve :)
 
Ok, da er det avklart at apotekenes tisseprøveglass ikke holder trykk i postgangen :/

Jeg skal brygge med gjæren i neste uke, kan legge av nye prøver av det. I noe annet enn plastglass.
 
Har prøvd meg på å lage ei liste over kven som er interesserte. Ikkje heilt lett i ein tråd, fint om nokre nevner om dei er oversett. Og fint om folk seier i frå om dei hentar seg prøvar og ikkje treng å få tilsendt. Navna i raudt har fått kveik, eller har kveik undervegs.

Per Øyvind Arnesen
Petter F
JoakimO
Kaarekri
kjetinho

Fredrik R
msevland
arefsah
Claude Arne
Zliverfox
Rikvold
RawRoffe
Heggestad
KriHart
Sturlis
Weigner
thormodsrud
 
Jeg kan sikkert hente I Oslo. Helst I sentrum . Jobber på Storo. Bor på Hadeland.
 
Supert. Jeg er akkurat ferdig med andre runde på magnetrøreren, gjæra står og flokkulerer nå. Skal helle den på noen glass i kveld. Jeg er bortreist i helga, men dere kan få av meg på mandag elns. Jeg bor på Hoff, men kan sikkert møtes i sentrum. La oss avtale på PM.
 
Har prøvd meg på å lage ei liste over kven som er interesserte. Ikkje heilt lett i ein tråd, fint om nokre nevner om dei er oversett. Og fint om folk seier i frå om dei hentar seg prøvar og ikkje treng å få tilsendt. Navna i raudt har fått kveik, eller har kveik undervegs.

Per Øyvind Arnesen
Petter F
JoakimO
Kaarekri
kjetinho

Fredrik R
msevland
arefsah
Claude Arne
Zliverfox
Rikvold
RawRoffe
Heggestad
KriHart
Sturlis
Weigner
thormodsrud

Jeg har fått tak i Voss-kveiken via en bekjent som hadde fått en prøve av larsga på Smakselv mener jeg. Kan sende videre til to stk neste uke, da magnetrøreren er opptatt litt nå.
 
Tilbake
Topp