Vannmengdemåler

Takker. Har sikteglass på Blichmann og merking på SS Brewtec kjelen så jeg har det dekket. Det kan selvfølgelig være andre som trenger tipset! Det jeg synes virker så forlokkende er å ta nøyaktig mengde rett fra vasken, kjøre det gjennomg HERMS og i mesken, både med "strike-" og skyllevann.
 
Trykk MENU til - - - - PW (Password) kommer fram oppe til høyre i skjermen, trykk SET i tre sekunder til første streken begynner å blinke. Slå inn passord 1234 og du får opp et tall som er LPM liter per minutt. Dette kan du forandre slik at avlesningen blir riktig. Er Vinnes Ølet tidligere BD ansatt?
 
Trykk MENU til - - - - PW (Password) kommer fram oppe til høyre i skjermen, trykk SET i tre sekunder til første streken begynner å blinke. Slå inn passord 1234 og du får opp et tall som er LPM liter per minutt. Dette kan du forandre slik at avlesningen blir riktig. Er Vinnes Ølet tidligere BD ansatt?
Takk for info, ikke sikker på hva du refererer til med BD, har jobbet med bygg/ entreprenør i alle år.
 
Da har jeg kjøpt og mottatt følgende utstyr:
IMG_0544.JPG IMG_0541.JPG

IMG_0543.JPG

Så slår det meg at jeg ikke aner hvordan dette skal settes sammen eller hvorfor jeg kjøpte akkurat disse delene... Hvordan får jeg strøm på den? Regner med de ledningene som fulgte med er til magnetventilen og telleverket. Her trenger jeg hjelp til å forstå hvordan det skal kobles opp... noen som kan hjelpe?
 
Rød og svart er 24V. Gul og gul er til magnetventil som du kan bruke som styrestøm til et relé for 12V hvis strømmen til magnetventilen er høyere enn 0,5A. Rød, svart og gul er mengdesensor og den blå er til tempsensor hvis du har kjøpt mengdemåler med tempsensor.
Er så lett så :).
 
Takker for hjelp Herr Brekke, må stille et par kontrollspørsmål...
Fra en vanlig veggplugg så inn i den øverste led transformeren (goobay, på øverste bilde), så fra denne led transformeren til rød og svart på kontrollenheten, deretter rød/svart/gul til til telleren og gul/gul til magnetventil.

Resten av delene er ekstra?
 
Fra vegg til 24V og 12V trafo. Fra trafo 24V til rød/svart. Gul/gul til Biltema 85-86. En leder fra 12V trafo til Biltema 30 og fra Biltema 87 til magnetventil. En leder fra 12V trafo til magnetventil. Rød/gul/svart til mengdemåler.
 
Altså slik: Vanlig veggplugg så inn i den øverste led transformeren (goobay, på øverste bilde), så fra denne led transformeren til rød og svart på kontrollenheten, deretter fra kontrollenheten til rød/svart/gul til telleren og gul/gul til magnetventil.
 
Takk alle. Da er elektronikken i boks. :)
Så gjelder det å få teller og magnetventil tett. Lekker som en sil her, selv etter utstrakt bruk av rørlegger/gjenge tape. Tenkte jeg kunne benytte meg av tri-clamp, men det er ikke et must, og har ikke klart å få det tett ved å skru på hun tri-clamp på alle hangjenge delene. Noen umiddelbare tips?
Kanskje slange med slangeklemme og ikke skru på noe på gjengene?
Bør forøvrig teller ligge før eller etter magnetventilen?
 
Vis vedlegget 33152
Det fungerer med elektronikk, men har ikke fått vanndelen tett! Håper det hjalp.
Hvordan skal du koble den våte siden? :)
Altså, vannmengdemåleren (kult ord) må kobles etter magnetventilen (eller før?)
Jeg tenker rett og slett å koble de sammen, med vann inn på magnetventilen og så den svarte måleren rett etter.

Jeg trodde kanskje du hadde koblet/montert hele greiene i den grå/hvite boksen. Men det var kanskje litt raskt :)
 
Tilbake
Topp