Varmebelte

Trenger varmestyring i kald kjellerbod. Har tidligere brukt en panelovn som jeg har styrt manuelt. Noen som kan lenke et varmebelte fra clas ohlson, biltema eller jula som jeg kan bruke rundt gjæringskaret i kjelleren? Lurt å gå for UT-200/300 eller stc1000?
 
Usikker på hva selvregulerende innebærer. Jeg har det fra Clas på 2m. Gjærer en saison i kjellern som holder 15 grader. Er 28 i gjæringskaret nå. Hvis jeg skulle kjøpt nå ville jeg valgt 3m. Fester med gaffateip. :)
 
Til info... Jeg har den fra Jula. Har ikke oppdaget noen form for selvregulering. Dum som et brød...
Kveiler min ( to meter ) mellom karet og et liggeunderlag. Lastestropp ytterst. Jeg bruker ikke tape eller klister på mine gjæringsfat
 
Det er vel ikke mer enn 10-20 Watt pr. meter på disse kablene. Derfor de kalles frostvakt eller frostsikring, skal bare forhindre frost.
 
... jo lenger kabel - og jo bedre isolasjon....
Jeg har ikke hatt problemer med å nå ønsket Temp, men jeg har ikke forsøkt ned mot null....
 
Selvregulerende betyr at den endrer effekt etter temperaturen rundt. Er den 10w pr meter, er det ved ca 5-10 plussgrader. Du skal finne ett produkt datablad hos alle som selger slikt i Norge. Hos jula ligger det under nedtrekks feltet ved produktinfo.
Disse hos jula kutter ved ca 65 grader. Så mellom 5 til 65 grader vil den gå fra 10 til 0 watt pr meter.

For hjemmebryggere betyr det at materialet den er i kontakt med må tåle 65 grader i verste fall.
 
Tilbake
Topp