Har ikke link her nå, men det er også en mulighet for å etse inn markeringer.. Søk i forumet, så finner du veiledning.
Vil tro man bør passivisere det rustfrie stålet ja.Da bør du være sikker på at det ikke er noe slags belegg på innsiden som bør være mer eller mindre intakt.
Kan vel ikke være et stort problem? Folk driver jo og borrer hull i disse kjelen sine hele tiden. Noen kan jo forveksles med en sveitserstil.Da bør du være sikker på at det ikke er noe slags belegg på innsiden som bør være mer eller mindre intakt.
Du har rett i det, men de kan begynne å ruste om man gjør det.Kan vel ikke være et stort problem? Folk driver jo og borrer hull i disse kjelen sine hele tiden. Noen kan jo forveksles med en sveitserstil.
Kan man bare "smøre det på"?Oksydbelegget blir finfint med litt sitronsyre eller ublandet starsan.
Ikke sjøvann? Hva mener du? Skal man ikke...å pokker.Du har rett i det, men de kan begynne å ruste om man gjør det.
Folk er vel flinke til å ikke bruke sjøvann i mesken (og å vaske godt).
Aluminium tror jeg oksyderer helt av seg selv. Ikke mitt felt, metallurgi mener jeg, men når det gjelder syrefast/rustfritt, må oksideringen av krom eller nikkel eller hva det er hjelpes med syrevask for at jernet i blandingen skal beskyttes. Aluminium er mye mindre stabilt, og oksyderer mye lettere.Kan man bare "smøre det på"?
Og funker det like godt for alu-kjeler?
Tror ikke han slet med matematikken så mye som det praktiskeV=πr^2 h