Det er dårlig imho
Stemningen var for, de hadde bare ikke landet på noe, men de burde selvsagt svart på mail uansett.
Det er dårlig imho
Takk for overveldende interesse for Oregonian.
Gøy at så mange liker den så godt, og har lyst til å brygge noe lignende.
Kan være litt enig med Odland dersom du mener det er dårlig å ikke ha spikret standpunkt til dette.
Evnt dårlig å ikke dele oppskriften kan vi vente litt med å diskutere.
Dårlig å ikke svare på mail, jada. Enig.
Slik dette står nå, må dere bare gi oss anledning til å snakke litt om dette,
slik at vi kan få fortsette å gjøre ting vi er enige om, eller i det minste har diskutert oss frem til en holdning til.
Beklager at dette tar litt tid og fører til dårlig respons på mail/facebook ang dette temaet.
Jeg tror som deg StoreMy, at dette går bra til slutt.
Mye dårlig, beklager og sånn, men ølet smaker godt da! Ellers hadde vel ingen brydd seg.
Vår tekst på Untappd:
" A classic American Pale Ale using a massive amount of Citra hops.
This beer is light and refreshing with a big tropical fruity aroma balanced with a medium dry body and finish."
Vi har aldri lagt skjul på at Citra er den viktigste humlen i Oregonian,
(eller at det absolutt ikke finnes spor av Nelson i den.)
Ikke lag den for bitter. Pass på den viktige balansen. Vi gjærer den med 028.
Maltet og andre ting i oppskriften må jeg evnt få komme tilbake til.
mvh
Dag Jørgensen
dag (a) vossbryggeri.com
Har brygget APA med Nelson Sauvin to ganger, har benyttet annen humle (Chinook og Colombus) til bitterhumle og NS til resten.
Jeg mesker alle APA'ne mine relativt lavt 63-65, hvis det er ting jeg lager selv. Hvis det er kloner følger jeg mesketemperaturer oppgitt der
Ja, den er ganske fruktig og fremtredene, NS og Citra er nok to av favorittene her i gården! Mange som synes det blir for mye dog.
Ift å bare bruke sene tilsetninger så tror jeg det blir knall, er jo bare å justere til ønsket bitterhet
Selv benytter jeg annen humle til bitterhet slik at jeg kan bruke 1 pose (100gr) med humlen jeg vil teste i hvert brygg, synes det er praktisk å gjøre det slik
v1 :
25g 10min
25g 0min
50g dry hop 5 days
v2 :
10g 20m
10g 15m
10g 10m
10g 5m
20g 0m
40g dry hop 5 days
Er sånn jeg har laget mine to, den andre versjonen har jeg ikke fått smakt på enda.
Det er vanskelig å si om det blir for heftig, hvis du liker kraftig humle smak og aroma så sier jeg kjør på.
Mine APA batcher blir borte lenge før jeg har noen nedgang i aroma\smak, så jeg synes det har vært tilstrekkelig med 100g på 25L så langt.
Når det er sagt liker jeg humle veldig godt, men hvis jeg skal opp i 200-300g så lager jeg som regel IPA og ikke APA.
Men tror ikke du kan gjøre så mye feil med humleskjema ditt, kan det virkelig bli FOR heftig?
Vurderte å hive opp i noen få prosent hvete, og en liten dæsj lys karamellmalt, men tror jeg bare kjører uten denne gang.
Intet nytt under kjolen i denne saken? Noen som har hørt no nytt?
Er det noen som vet når denne konkurransen avholdes?